Google Scholar: citas
Dónde ponemos los locativos
Gumiel Molina, Silvia (Universidad de Alcalá)

Título variante: On posem els locatius
Título variante: Where do we put locatives
Fecha: 2020
Resumen: La enseñanza de la gramática del español como lengua materna en secundaria ha sufrido algunos cambios con motivo de las diferentes leyes educativas. Todas ellas comparten, sin embargo, un análisis funcional para el estudio de la gramática que se limita a la identificación de funciones gramaticales. En este artículo tratamos un grupo de sintagmas que producen problemas bajo esta perspectiva: los complementos locativos. A partir de una reflexión sobre cómo han de ser analizados estos complementos proponemos un conjunto de actividades que creemos que contribuyen a desarrollar en los estudiantes la capacidad de reflexión sobre la lengua, así como a incentivar el estudio de la gramática en estas etapas.
Resumen: L'ensenyament de la gramàtica de l'espanyol com a llengua materna a secundària ha experimentat alguns canvis amb motiu de les diferents lleis educatives. Totes elles comparteixen, però, una anàlisi funcional per a l'estudi de la gramàtica que es limita a la identificació de funcions gramaticals. En aquest article tractem un grup de sintagmes que produeixen problemes sota aquesta perspectiva: els complements locatius. A partir d'una reflexió sobre com han de ser analitzats aquests complements, proposem un conjunt d'activitats que creiem que contribueixen a desenvolupar en els estudiants la capacitat de reflexió sobre la llengua, així com a incentivar l'estudi de la gramàtica en aquestes etapes.
Resumen: The teaching of grammar in secondary school has undergone several changes because of the existence of several educational laws in the last 40 years. All of them propose a functional analysis that deals only with the identification of several grammatical functions. Our proposal in this paper is dealing with a group of phrases that constitutes a problem under this perspective: locative complements. We propose first a reflection about how this complements must be analysing on the basis of their syntactic behaviour; second, we offer a set of activities that develop in the students the ability of reflection about language.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Locativos ; Argumento ; Adjunto ; Gramática ; Enseñanza secundaria ; Ensenyament de la gramàtica ; Ensenyament secundari ; Locatius ; Argument ; Adjunt ; Predicat ; Teaching of grammar ; Secondary school ; Locatives ; Predicate
Publicado en: ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 19-36 (Actualización gramatical) , ISSN 2565-0394

Adreça original: https://revistes.uab.cat/regroc/article/view/v3-n1-gumiel
DOI: 10.5565/rev/regroc.25


18 p, 263.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2020-12-19, última modificación el 2021-08-01



   Favorit i Compartir