Scopus: 1 citas, Google Scholar: citas
Effective moderation in asynchronous discussion forums in online language classrooms
Robbins, Jackie (Universitat Autònoma de Barcelona)

Título variante: Eficàcia de la moderació dels fòrums asíncrons a les aules d'idiomes en línia
Título variante: Eficacia de la moderación de foros de debate asíncronos en aulas de idiomas en línea
Título variante: L'efficacité de la modération des forums asynchrones dans les classes de langue en ligne
Fecha: 2021
Resumen: This study investigates the effectiveness of different online language teaching practices by comparing participation of four groups of learners and teachers in two tasks in asynchronous discussion forums. The tasks are carried out in the context of an online English as a Foreign Language (EFL) B2 course at a Catalan university. Teacher posts to the forums are analysed qualitatively with the aim of identifying different types of teacher posts; we then run inferential statistics to compare student participation data in classrooms with different course completion rates and in two types of task. Findings indicate that when teachers participate in forum discussions as peers and ask questions that generate discussion, they are more likely to encourage learners to participate, a pattern that seems to emerge more clearly in classrooms with higher course completion rates.
Resumen: Aquest estudi investiga l'eficàcia de pràctiques diferents en l'ensenyament d'idiomes en línia comparant la participació de quatre grups d'estudiants i professors en dues tasques asíncrones als fòrums, en el context d'un curs d'anglès com a llengua estrangera B2 en una universitat catalana. Els missatges del professorat s'analitzen de manera qualitativa; es realitzen després anàlisis estadístiques inferencials per comparar les dades de participació dels estudiants en aules virtuals amb índexs de finalització diferents i en dos tipus de tasca. Els resultats indiquen que, quan els professors participen en els debats com si fossin un membre més i fan preguntes per fomentar l'intercanvi, augmenta la probabilitat de participació dels estudiants, un patró que sobresurt en aules amb majors índexs de finalització de curs.
Resumen: Este estudio investiga la eficacia de prácticas diferentes en la enseñanza de idiomas en línea, comparando la participación de cuatro grupos de estudiantes y profesores en dos tareas asíncronas en foros, en el contexto de un curso de inglés como lengua extranjera B2 en una universidad catalana. Los mensajes del profesorado se analizan de manera cualitativa; se realizan luego análisis estadísticos inferenciales para comparar los datos de participación de los estudiantes en aulas virtuales con índices de finalización diferentes y en dos tipos de tarea. Los resultados indican que, cuando los profesores participan en los debates como si fueran un miembro más y hacen preguntas para fomentar el intercambio, aumenta la probabilidad de participación de los estudiantes, un patrón que sobresale en aulas con mayores índices de finalización de curso.
Resumen: Cette étude examine l'efficacité de différentes pratiques d'enseignement des langues en ligne en comparant la participation de quatre groupes d'étudiants et d'enseignants à deux tâches asynchrones dans des forums, dans le cadre d'un cours d'anglais langue étrangère B2 dans une université catalane. Les messages des enseignants sont analysés de manière qualitative ; ensuite, nous effectuons des analyses statistiques inférentielles pour comparer les données de participation des élèves dans des classes virtuelles avec des taux d'achèvement différents et pour deux types de tâches. Les résultats indiquent que, lorsque les enseignants participent aux débats comme s'ils étaient un membre de plus et posent des questions pour encourager la discussion, les étudiants sont amenés à participer davantage, un cas de figure qui se détache nettement dans les classes où le taux d'achèvement est plus élevé.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Online language learning ; Learner participation ; Discussion forums ; Participation ; Task type ; Completion rate ; Aprenentatge d'idiomes en línia ; Fòrums de debat ; Participació ; Tasca ; Índex de finalització ; Aprendizaje de idiomas en línea ; Foros de debate ; Participación ; Tarea ; Índice de finalización ; Apprentissage des langues en ligne ; Forums de discussion ; Tâche ; Taux d'achèvement
Publicado en: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 4 (2020) , p. 898 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v13-n4-robbins
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/378551
DOI: 10.5565/rev/jtl3.898


22 p, 716.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2021-01-09, última modificación el 2022-02-05



   Favorit i Compartir