Google Scholar: citations
El papel del péndulo en la construcción del paradigma newtoniano
Solaz-Portolés, Joan Josep (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Sanjosé López, Vicent (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)

Date: 1992
Abstract: This paper shows the important role of one of the most common instruments, the pendulum, in the construction of the newtonian paradigm. From the analysis of some interesting applications carried out by the greatest scientists of that time, we conclude that the appropriate use of the pendulum in the classroom can be an easy way to introduce historical and epistemological evolution of basic physical concepts.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Galileu ; Llei de l'isocronisme pendular ; Huygens i el pèndul ; Medició del temps ; Força centrífuga ; Conservació de l'energia ; Newton i el pèndul ; Massa, pes i teoria de la gravitació universal ; Hooke i el pèndul ; Anàlisi del moviment planetari ; Pèndul de Focault ; Sistemes de referència inercials o privilegiats
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 95-100, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39894
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v10-n1-solaz-sanjose
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4657


6 p, 320.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-02-01, last modified 2022-06-21



   Favorit i Compartir