El mite de l'amor romàntic a Infantil. Com entenen l'amor les nenes de P5?
Casado Barahona, Silvia
Girbau Casajoana, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Date: 2020
Description: 39 pag.
Abstract: El mite de l'amor romàntic està present a la societat actual i hi ha molts aspectes negatius que se'n deriven d'aquest. Per això, l'objectiu principal d'aquest treball és saber quina concepció tenen 6 nenes de P5 sobre l'amor i l'acceptació de diversos tipus d'amor i relacions i comprovar si estan influenciades o no pel mite de l'amor romàntic. Els objectius secundaris són comprovar si els materials audiovisuals i literaris que es troben al seu abast fomenten i perpetuen la transmissió d'aquest mite i determinar si els principals criteris que utilitzen les nenes per establir parelles es basen en l'aparença física i en els cànons de bellesa estàndards del món occidental. Per dur a terme la investigació s'han utilitzat individualment amb cada infant 3 instruments d'investigació diferents: una entrevista semiestructurada, una enquesta a través d'un qüestionari i una dinàmica de joc basada en la tècnica play-based. L'estudi ha mostrat que la majoria de les nenes pateixen una forta influència pel mite de l'amor romàntic transmès principalment pels materials audiovisuals i literaris que la família i l'escola posen al seu abast. Ha quedat demostrat que la transmissió d'aquest mite contribueix a la perpetuació del sistema patriarcal i els mandats de gènere i això ha conduït a una reflexió sobre la importància de vigilar quins missatges es transmeten socialment.
Abstract: El mito del amor romántico está presente en la sociedad actual y hay muchos aspectos negativos que derivan de él. Por eso, el objetivo principal de este trabajo ha sido comprobar qué concepción tienen 6 niñas de P5 sobre el amor y la aceptación de diversos tipos de amor y relaciones y comprobar si están influenciadas o no por el mito del amor romántico. Los objetivos secundarios son comprobar si los materiales audiovisuales y literarios que se encuentran a su alcance fomentan y perpetúan la transmisión de este mito y determinar si los principales criterios que utilizan las niñas para establecer parejas se basan en la apariencia física y en los cánones de belleza estándares del mundo occidental. Para llevar a cabo la investigación se han utilizado individualmente con cada niño 3 instrumentos de investigación diferentes: una entrevista semiestructurada, una encuesta a través de un cuestionario y una dinámica de juego basada en la técnica Play-based. El estudio ha mostrado que la mayoría de las niñas sufren una fuerte influencia por el mito del amor romántico transmitido principalmente por los materiales audiovisuales y literarios que la familia y la escuela ponen a su alcance. Ha quedado demostrado que la transmisión de este mito contribuye a la perpetuación del sistema patriarcal y los mandatos de género y esto ha conducido a una reflexión sobre la importancia de vigilar qué mensajes se transmiten socialmente.
Abstract: The myth of romantic love is still present in today's society and there are many negative aspects stem from it. So, the main aim of this project is to check what conception 6 girls from P5 course have about love and the acceptance of different kinds of love and relationships and whether or not they are influenced by the myth of romantic love. The secondary objectives are to verify if the audiovisual and literary materials at their disposal promote and perpetuate the transmission of this myth and to determine if the main criteria that girls use to establish couples are based on physical appearance and standard canons of beauty of the Western world. To carry out the research it has been done individually through 3 different research instruments: a semi-structured interview, a survey through a questionnaire and a game dynamics based on the play-based technique. The study has shown that most girls are strongly influenced by the myth of romantic love transmitted mainly by the audiovisual and literary materials that family and school make available to them. It has been demonstrated that the transmission of this myth contributes to the perpetuation of the patriarchal system and gender mandates. For this reason, this view has guided to a reflection on the importance of monitoring what messages are transmitted socially.
Note: Premi UAB de l'Observatori per a la Igualtat als millors Treballs de Fi de Grau amb perspectiva de gènere. 5a Edició, curs 2019-2020
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Studies: Educació Infantil [2500797]
Study plan: Grau en Educació Infantil [847]
Document: Treball final de grau
Subject: Amor romàntic ; Influència ; Transmissió ; Sistema patriarcal i mandats de gènere ; Amor romántico ; Influencia ; Transmisión ; Sistema patriarcal y mandatos de género ; Romantic love ; Influence ; Transmission ; Patriarcal system and gender mandates



39 p, 676.3 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Bachelor's degree final projects award-winning
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Education Sciences. TFG

 Record created 2021-04-06, last modified 2023-07-22



   Favorit i Compartir