Aprenentatge Integrat en Medicina IV [103636]
Navarro Soto, Salvador
Monreal Bosch, Manuel
Serra Aracíl, Javier
Vargas Blasco, Víctor
Targarona Soler, Eduardo María
Ribera, Jose-Maria
Caixàs i Pedragós, Maria Assumpta
Cremades Pérez, Manel
Guerra Ramos, José María
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Additional title: Integrated Learning in Medicine IV
Additional title: Aprendizaje Integrado en Medicina IV
Date: 2021-22
Abstract: Es tracta d'una assignatura que s'imparteix al segon quadrimestre del quart curs del Grau de Medicina. Com la resta d'AIMs, és una assignatura transversal que pretén desenvolupar algunes competències bàsiques per a l'activitat professional i el pensament científic dels graduats en medicina. Es pretén donar una formació 1 l'activitat professional i el pensament científic dels graduats en medicina. Es pretén donar una formació integral del coneixement mèdic, de manera que les bases biològiques i fisiopatològiques de la medicina i les disciplines clíniques no es considerin matèries aïllades i sense continuïtat. Durant el transcurs dels AIMs s'han de tractar de desenvolupar algunes competències transversals bàsiques per a l'activitat professional i el pensament científic dels graduats en medicina: argumentació basada en evidències, capacitat per a fer les preguntes més idònies, anàlisis i interpretació de dades i aplicació de principis fisiopatològics en la comprensió de les malalties. També es desenvoluparan competències genèriques d'auto aprenentatge com treball en equip, comunicació oral i escrita, lectura i recerca d'informació, incloent les noves tecnologies de la informació. En el decurs del període docent un grup reduit d'estudiants haurá de resoldre 1 cas problema, el contingut del qual variarà en cada curs acadèmic. El treball es realitzarà en base a grups reduïts, fins a 5 a cada curs, de tal forma que es plantejaran un total de 5 casos problema amb la col·laboració d'un tutor responsable de cada cas i de tutors responsables de les diferents matèries de quart curs que intervenen en el desenvolupament del cas. L'assignatura es desenvoluparà en el format d'aprenentatge basat en problemes i combina les sessions de tutoria amb el treball autònom per part de l'alumne. En la sessió de presentació de cada cas s'explicaran les característiques del treball a desenvolupar. Els estudiants hauran d'assistir a les tutories programades i consultar totes les fonts que considerin oportunes per a resoldre el problema sindròmic o clínic plantejat, que es presentarà a tota la classe a la darrera sessió de tancament del cas. Els objectius formatius generals de l'assignatura són: Aprendre habilitats bàsiques en la pràctica mèdica Adquirir les bases científiques de procediments bàsics en medicina clínica Integrar coneixements i continguts treballats en la resta d'assignatures troncals de tercer curs Aplicar aquests coneixements a situacions reals en base a casos clínics simulats. Desenvolupar habilitats de diagnòstic sindròmic i clínic així com de procediments terapèutics. Desenvolupar competències genèriques d'auto aprenentatge: organització temporal del treball autònom, treball en equip, cerca d'informació, incloent-hi les noves tecnologies de la informació, anàlisi crítica de la informació Adquirir la capacitat d'elaborar i presentar treballs biomèdics.
Abstract: This course is taught in the second semester of the fourth year of the Degree in Medicine. Like the rest of the courses, it is a transversal subject designed to develop the basic skills that medical graduates need for their professional activity and to foster their scientific thinking. The aim is to provide an integral learning of medical knowledge in which the biological and pathophysiological bases of medical and clinical disciplines are 1 knowledge in which the biological and pathophysiological bases of medical and clinical disciplines are considered applying a holistic approach. The cross-sectional skills developed are: evidence-based argumentation, the ability to ask appropriate questions, analysis and interpretation of data, and the application of pathophysiological principles in the understanding of disease. Generic self-learning competences will also be developed in the form of teamwork activities, oral and written communications, reading and information searches, including the use of new information technologies. During the course, a small group of students will have to solve one problem case, the content of which will vary from one academic year to the next. This work will be carried out in small groups, five students each course, arguing five problem cases led by the tutor responsible for each case and the tutors teaching the various fourth-year subjects that are relevant to its development. The course will be approached from the perspective of problem-based learning, and combines tutored sessions with autonomous self-study. In each case, the characteristics of the work to be carried out will be outlined in an introductory session. Students must attend scheduled tutorials and consult all the sources they deem appropriate to solve the clinical problem, which they will present to the whole class in the final session of the case.
Abstract: Se trata de una asignatura que se imparte el segundo cuatrimestre del cuarto curso del Grado de Medicina. 1 Se trata de una asignatura que se imparte el segundo cuatrimestre del cuarto curso del Grado de Medicina. Como el resto de AIMs, es una asignatura transversal que pretende desarrollar algunas competencias básicas para la actividad profesional y el pensamiento científico de los graduados en medicina. Se pretende dar una formación integral del conocimiento médico, de manera que las bases biológicas y fisiopatológicas de la medicina y las disciplinas clínicas no se consideren materias aisladas y sin continuidad. Durante el transcurso de los AIMs se tiene que tratar de desarrollar algunas competencias transversales básicas para la actividad profesional y el pensamiento científico de los graduados en medicina: argumentación basada en evidencias, capacidad para hacer las preguntas más idóneas, análisis e interpretación de datos y aplicación de principios fisiopatológicos en la comprensión de las enfermedades. También se desarrollarán competencias genéricas de auto aprendizaje como trabajo en equipo, comunicación oral y escrita, lectura e investigación de información, incluyendo las nuevas tecnologías de la información. En el transcurso del periodo docente un grupo reducido de estudiantes tendrá que resolver un caso problema, el contenido de los cuales variará en cada curso académico. El trabajo se realizará en base a grupos reducidos, hasta cinco en cada curso, de tal forma que se plantearan un total de cinco casos problema con la colaboración de un tutor responsable de cada caso y de tutores responsables de las diferentes materias de cuarto curso que intervienen en el desarrollo del caso. La asignatura se desarrollará en el formato de aprendizaje basado en problemas y combina las sesiones de tutoría con el trabajo autónomopor parte del alumno. En la sesión de presentación de cada caso se explicarán las características del trabajo a desarrollar. Los estudiantes tendrán que asistir a las tutorías programadas y consultar todas las fuentes que consideren oportunas para resolver el problema sindrómico o clínico planteado, que se presentará a toda la clase en la última sesión de cierre del caso. Los objetivos formativos generales de la asignatura son: Aprender habilidades básicas en la práctica médica. Adquirir las bases científicas de procedimientos básicos en medicina clínica. Integrar conocimientos y contenidos trabajados en el resto de asignaturas troncales de tercer curso. Aplicar estos conocimientos a situaciones reales en base a casos clínicos simulados. Desarrollar habilidades de diagnóstico sindrómico y clínico así como de procedimientos terapéuticos. Desarrollar competencias genéricas de auto aprendizaje: organización temporal del trabajo autónomo, trabajo en equipo, busca de información, incluyendo las nuevas tecnologías de la información, análisis crítico de la información. . Adquirir la capacidad de elaborar y presentar trabajos biomédicos.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Medicina [2502442]
Study plan: Grau en Medicina [1192]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
9 p, 124.7 KB

Anglès
8 p, 114.9 KB

Castellà
9 p, 126.5 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2021-07-09, last modified 2023-07-02



   Favorit i Compartir