Direcció Estratègica de l'Empresa Turística [104955]
Butkouskaya, Vera
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera

Additional title: Strategic Management of Tourist Companies
Additional title: Dirección Estratégica de la Empresa Turística
Date: 2021-22
Abstract: Crear un negoci no és fàcil, com tampoc ho és que aquest funcioni, i que a sobre ho faci millor que els teus competidors. No obstant això, hi ha empreses que són capaços de fer-ho. Aquesta assignatura no pretén presentar receptes màgiques per aconseguir-ho, però sí donar-los una guia de mètodes i tècniques que possibiliten tenir èxit en una empresa no s'hagi de únicament i exclusivament a la bona sort. Al llarg del curs veurem com factors externs a l'empresa condicionen l'estratègia a seguir, com l'estructura del mercat pot també condicionar-la, i com aquesta es selecciona i s'implementa. Finalment, veurem com les empreses es i destacarem breument les tendències més actuals en aquesta disciplina. De forma complementària. Al final de l'assignatura hauria de ser capaços de: 1. Identificar els factors econòmics, socials, polítics o tecnològics que condicionen l'estratègia d'una empresa i / o un sector. 2. Identificar els factors clau que determinen la rendibilitat d'un sector. 3. Identificar noves oportunitats de negoci en els diferents subsectors turístics. 4. Identificar els recursos i capacitats necessaris per dur a terme una determinada estratègia empresarial. 5. Valorar i seleccionar alternatives, establint mecanismes apropiats per a la implantació i control d'estratègies. 6. Entendre la importància de la internacionalització empresarial, així com la seva complexitat. 7. Desenvolupar habilitats directives i de gestió de conflictes. 8. Extrapolar experiències i prendre decisions en base a les millors pràctiques empresarials (benchmarking).
Abstract: Creating a business from scratch is not an easy task. And neither is its survival after a few years or that it ends up performing better than its competitors. However, there are many companies that are able to achieve it. This course aims to present no magic formula to explain this fact but to give you instead of a toolbox of methods and techniques that enable you to succeed in business. During the course, we will see how external factors affect the company's strategy to follow, how the industry in which are will shape our opportunities, and how strategies are selected and implemented. Finally, we will see how companies diversify or internationalize their markets, and we will briefly highlight the latest trends in this field. At the end of the course you should be able to: 1. Identify the economic, social, ethical, or political factors that influence the company and/or industry strategy. 2. Identify the key drivers of industry profitability. 3. Identify new business opportunities in the different segments of the tourism industry. 4. Identify the skills and resources necessary to carry out a certain business strategy. 5. Evaluate and select alternatives, establishing appropriate mechanisms for implementing and monitoring strategies. 6. Understand the importance of business internationalization, as well as its complexity. 7. Develop managerial and conflict management skills. 8. Extrapolate expertise and make decisions based on the best corporate practices (benchmarking).
Abstract: Crear un negocio no es fácil, como tampoco lo es que este funcione, y que encima lo haga mejor que tus competidores. Sin embargo, hay empresas que son capaces de hacerlo. Esta asignatura no pretende presentar recetas mágicas para conseguirlo, pero sí darles una guía de métodos y técnicas que posibilitan que tener éxito en una empresa no se deba única y exclusivamente a la buena suerte. A lo largo del curso veremos como factores externos a la empresa condicionan la estrategia a seguir, como la estructura del mercado puede también condicionarla, y como ésta se selecciona y se implementa. Finalmente, veremos cómo las empresas se y destacaremos brevemente las tendencias más actuales en esta disciplina. De forma complementaria. Al final de la asignatura debería ser capaces de: 1. Identificar los factores económicos, sociales, políticos o tecnológicos que condicionan la estrategia de una empresa y / o un sector. 2. Identificar los factores clave que determinan la rentabilidad de un sector. 3. Identificar nuevas oportunidades de negocio en los diferentes subsectores turísticos. 4. Identificar los recursos y capacidades necesarios para llevar a cabo una determinada estrategia empresarial. 5. Valorar y seleccionar alternativas, estableciendo mecanismos apropiados para la implantación y control de estrategias. 6. Entender la importancia de la internacionalización empresarial, así como su complejidad. 7. Desarrollar habilidades directivas y de gestión de conflictos. 8. Extrapolar experiencias y tomar decisiones enbase a las mejores prácticas empresariales (benchmarking) 1.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Turisme [2500894]
Study plan: Grau en Turisme [1345] ; Grau en Turisme [820]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 107.5 KB

Anglès
5 p, 106.9 KB

Castellà
5 p, 107.3 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2021-07-09, last modified 2023-01-21



   Favorit i Compartir