Efficiency and quality in educational activity : an application of the metafrontier Malmquist-Luenberger productivity index
Arbona Estrada, Alexei (Pontificia Universidad Javeriana. Departamento de Economía)
Giménez, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
López-Estrada, Sebastián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Prior Jiménez, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Fecha: |
2021 |
Resumen: |
This study uses the metafrontier Malmquist-Luenberger index to measure changes in the productivity of 4587 schools in the Colombian education system. Public and private schools are differentiated and all the schools participated in the Saber 11 standardized test between 2014 and 2017 in the subjects of mathematics, reading, sciences, social and citizen sciences and English. This methodology is appropriate to measure productivity while using good and bad outputs in the educational context. The general results indicate deterioration in both sectors; this behavior is due to the change in best practices and the change in efficiency. Large gaps are also found between departments. |
Ayudas: |
Ministerio de Economía y Competitividad ECO2017-88241-R
|
Nota: |
Altres ajuts: acords transformatius de la UAB |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Anglès |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar |
Materia: |
Education ;
Efficiency ;
Metafrontier malmquist-luenberger index ;
Inequality |
Publicado en: |
Socio-economic planning sciences, 2021 (7 July), Núm. 101122, ISSN 0038-0121 |
DOI: 10.1016/j.seps.2021.101122
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos de investigaciónArtículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2021-07-14, última modificación el 2023-06-28