Educació científica i pensament crític
Company Messa, Edith
Pipitone, Maria Carolina, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals

Fecha: 2021
Descripción: 115 pag.
Resumen: En les últimes dècades un dels principals objectius de les institucions educatives ha sigut desenvolupar el pensament crític en els estudiants. Aquest pensament manté na estreta relació amb l'ensenyament de la ciència i s'ha definit de múltiples maneres, amb diferents enfocaments i significats. Pensar de manera crítica es relaciona amb l'amplitud mental per a reflexionar, argumentar, analitzar, prendre decisions i avaluar arguments, prenent el suport dels estàndards intel·lectuals. En aquesta investigació s'analitzen els conceptes de pensament crític i d'alfabetització científica així com la realitat quotidiana dels docents, i les mancances que tenen les escoles per abordar la promoció i el desenvolupament d'aquests conceptes.
Resumen: En las últimas décadas, uno de los principales objetivos de las instituciones educativas, ha sido desarrollar el pensamiento crítico en el alumnado. Este pensamiento mantiene una estrecha relación con la enseñanza de la ciencia, y se ha definido de múltiples maneras, con diferentes enfoques y significados. Pensar de manera crítica se relaciona con la amplitud mental para reflexionar, argumentar, analizar, tomar decisiones y evaluar argumentes, tomando el apoyo de los estándares intelectuales. En esta investigación, se analizan los conceptos de pensamiento crítico y alfabetización científica así como la realidad de los docentes, y las carencias que tienen las escuelas para abordar la promoción de estos conceptos.
Resumen: In recent decades, one of the main objectives of educational institutions has been to develop critical thinking in students. This thought is closely related to the teaching of science, and has been defined in multiple ways, with different approaches and meanings. Thinking critically relates to the breadth of mind to reflect, argue, analyze, make decisions and evaluate arguments, taking the support of intellectual standards. In this research, the concepts of critical thinking and scientific literacy are analyzed as well as the reality of teachers, and the shortcomings that schools have to address the promotion of these concepts.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Educació Primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Primària [896]
Documento: Treball final de grau
Materia: Pensament crític ; Educació primària ; Ciències ; Professorat ; Pensamiento crítico ; Educación primaria ; Ciencias ; Profesorado ; Critical thinking ; Primary education ; Sciences ; Teachers



116 p, 1.4 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Educación. TFG

 Registro creado el 2021-07-21, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir