Resultados globales: 3,056 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 276 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 21 registros
Publicaciones periódicas, Encontrados 20 registros
Libros y colecciones, Encontrados 53 registros
Documentos de investigación, Encontrados 2,572 registros
Materiales didácticos, Encontrados 40 registros
Documentos gráficos y multimedia, Encontrados 62 registros
Fondos personales e institucionales, Encontrados 13 registros
Artículos Encontrados 276 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
14 p, 872.9 KB Proposta i anàlisi d'una formació inicial de mestres de primària innovadora en ciències : Una progressió d'aprenentatge per construir el model de flotació / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Les pràctiques científiques estan guanyant impuls com aproximació d'ensenyament de les ciències. Incorporar-les en la formació universitària dels mestres és essencial perquè experimentin com alumnes allò que hauran d'aplicar com a docents. [...]
The scientific practices are gaining momentum as an approach to science education. Introducing them into the university training of future teachers is essential, for they have to experience as students what they will have to apply as teachers. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
7 p, 463.4 KB L'ús de models de formació triàdics per a la millora de la formació dels estudiants del Grau d'Educació Primària : Promovent el desenvolupament de la competència per a l'ensenyament integrat de la ciència indagadora i la llengua estrangera en escoles innovadores / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenta un model innovador de formació inicial de mestres de primària desenvolupat per la UAB i el CESIRE de la Generalitat de Catalunya. Es tracta d'un model de formació triàdic basat en les comunitats d'aprenentatge que promou el desenvolupament de la competència dels estudiants del grau d'Educació Primària en anglès per a l'ensenyament integrat de la ciència indagadora i la llengua estrangera en escoles innovadores.
This paper presents a pre-service primary teacher development program developed by the Autonomous University of Barcelona and the CESIRE of the Catalan Government. It is a triadic partnership based on learning communities that promotes the development of the competence of the students of the Primary Education Degree that the UAB offers in English to work in inquiry based science and foreign language integrated learning contexts in innovative schools.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
3.
5 p, 230.2 KB Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències" / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Garrido Espeja, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat.
In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy.
En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)  
4.
17 p, 183.9 KB El trabajo de fin de grado, ¿factor de promoción para la inserción laboral? : un análisis sobre la percepción de las personas graduadas en el ámbito educativo / Bozu, Zoia (Universitat de Barcelona) ; Rubio Hurtado, María José (Universitat de Barcelona) ; Calduch, Isaac (Universitat de Barcelona)
Este estudio explora la percepción de las personas graduadas en el campo de las ciencias de la educación de la Universidad de Barcelona acerca de la importancia del trabajo de fin de grado (TFG) para promover su inserción laboral. [...]
Aquest estudi explora la percepció de les persones graduades en el camp de les ciències de l'educació de la Universitat de Barcelona sobre la importància del treball de fi de grau (TFG) per promoure'n la inserció laboral. [...]
This study explores the views of graduates in Educational Sciences from the University of Barcelona regarding the importance of the final degree project in improving their ability to find a job. Using an ad hoc questionnaire, data were collected from a sample of 88 graduates with teaching degrees, selected through non-probabilistic sampling. [...]

2024 - 10.5565/rev/educar.1753
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 179-195 (Monográfico)  
5.
16 p, 151.2 KB Utilidad de las redes sociales en la divulgación científica de las ciencias sociales en España / Gutiérrez-Sánchez, José David (Universidad de Málaga) ; Said-Hung, Elias (Universidad Internacional de La Rioja) ; García-Sanjuán, Noemí (Universidad Internacional de La Rioja)
Este análisis persigue el objetivo de conocer la percepción que tienen los investigadores del campo de las ciencias sociales que trabajan en áreas afines a la educación sobre la importancia de las redes sociales en la divulgación científica. [...]
Aquesta recerca persegueix l'objectiu de conèixer la percepció que tenen els investigadors del camp de les ciències socials que treballen en àrees afins a l'educació sobre la importància de les xarxes socials en la divulgació científica. [...]
This study aims to discover the views of researchers in the field of social sciences working in areas relating to education of the importance of social networks in scientific dissemination. For this purpose, the study population was taken as the totality of researchers who have published scientific content in academic journals indexed in Scopus or Web of Science (WoS) in the last five years (2016-2020), through quantitative research executed between September 2021 and January 2022. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1632
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 387-402 (Temas de investigación)  
6.
20 p, 958.0 KB Transparency in informative content : an analysis of methods in Spanish data journalism (2019-2022) / Arias Robles, Félix (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Marín-Sanchiz, Cristian Ramón (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Abellán-Mancheño, Andrea (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; García-Avilés, José Alberto (Universidad Miguel Hernández de Elche)
La crisis de confianza en el periodismo ha aumentado las esperanzas depositadas en la transparencia interna de los contenidos. Las posibilidades técnicas del periodismo de datos y su vinculación con las ciencias sociales suponen una oportunidad para poner en práctica estos valores de apertura y trazabilidad. [...]
La crisi de confiança en el periodisme ha augmentat les esperances dipositades en la transparència interna dels continguts. Les possibilitats tècniques del periodisme de dades i la seva vinculació amb les ciències socials suposen una oportunitat per posar en pràctica aquests valors d'obertura i traçabilitat. [...]
The crisis of confidence in journalism has increased hopes of internal transparency. The technical possibilities of data journalism and its background in social sciences support the values of openness and transparency. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3548
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 68 (2023) , p. 97-116 (Articles)  
7.
25 p, 1.6 MB Atribuciones de género y construcción de identidades en la literatura infantil sobre prehistoria / San Martín Zapatero, Aberto (Universidad de Burgos) ; Ortega-Sánchez, Delfín (Universidad de Burgos)
El presente estudio tiene como objetivo analizar las atribuciones de género y los mecanismos de construcción identitaria de las narrativas literarias infantiles sobre prehistoria. Con este objetivo, aplica la técnica de análisis de contenido para describir e interpretar el sentido de los textos y de las ilustraciones desde los parámetros narrativos espacio-acción. [...]
El present estudi té com a objectiu analitzar les atribucions de gènere i els mecanismes de construcció identitaria de les narratives literàries infantils sobre prehistòria. Amb aquest objectiu, s'aplica la tècnica d'anàlisi de contingut per descriure i interpretar el sentit dels textos i de les il·lustracions des dels paràmetres narratius espai-acció. [...]
This study aims to analyze the gender attributions and identity-building mechanisms of children's literary narratives about prehistory. To this end, it applies the technique of content analysis to describe and interpret the meaning of texts and illustrations from the space-action narrative parameters. [...]
L'objectif de cette étude est d'analyser les attributions de genre et les mécanismes de construction identitaire dans les récits littéraires pour enfants sur la préhistoire. À cette fin, elle applique la technique de l'analyse de contenu pour décrire et interpréter le sens des textes et des illustrations à partir des paramètres de la narration spatio-actionnelle. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.973
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 3 (2022) , p. e973 (Articles)  
8.
6 p, 79.2 KB H. E. Richter, l'intent de relacionar psicoanàlisi i ciències de la cultura / Rius Santamaria, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
En aquest article, s'exposen i es valoren les idees principals de la filosofia de Horst-Eberhard Richter i de la seva l'empresa intel·lectual en el seu intent d'eixamplar les bases i els límits del psicoanàlisi fins abastar el conjunt de les ciències de la cultura, camí que ja havien iniciat també altres autors com ara Erich Fromm, Herbert Marcuse, Bruno Bettelheim, Alexander Mitscherlich, Paul Ricoeur, . [...]
2006
Idees : revista de temes contemporanis, Núm. 30 (2006) , p. 9-14  
9.
18 p, 494.4 KB La construcción de las noticias en «el caso de Julen» : un estudio comparativo de la cobertura mediática / Gil-Quintana, Javier (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Osuna-Acedo, Sara (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Marta Lazo, Carmen (Universidad de Zaragoza)
El presente artículo, que contiene un estudio de prensa mixto y comparativo, tiene como objetivo analizar la cobertura mediática de una noticia eventualmente conocida como «el caso de Julen». El impacto de la historia se ha analizado con un método específico: en primer lugar, se analizaron 72 fuentes de medios nacionales e internacionales utilizando Mynewsonline. [...]
El present article, que conté un estudi de premsa mixt i comparatiu, té com a objectiu analitzar la cobertura mediàtica d'una notícia coneguda com «el cas de Julen». L'impacte de la història s'ha analitzat amb un mètode específic: en primer lloc, es van analitzar 72 fonts de mitjans nacionals i internacionals utilitzant Mynewsonline. [...]
The present article, containing a mixed and comparative press study, aims to analyse the media coverage of a news story eventually known as "Julen's case". The impact of the story has been analysed with a specific method: First, 72 national and international media sources were analysed using Mynewsonline. [...]

2021 - 10.5565/rev/analisi.3358
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 65 (2021) , p. 49-66 (Articles)  
10.
15 p, 600.7 KB Tecnonacionalismo : El videojuego como objeto de estudio en las Ciencias Sociales / Moreno Cantano, Antonio César (Universidad Complutense de Madrid)
En los últimos años, los Estados se están sirviendo del videojuego dentro de sus estrategias de diplomacia cultural y de reafirmación nacionalista. Este tecnonacionalismo, con un fuerte componente propagandístico y geopolítico, convierte a este formato en objeto de estudio de relevancia para una mejor comprensión de las Ciencias Sociales en el siglo XXI. [...]
En els últims anys, els Estats s'estan servint del videojoc dins de les seves estratègies de diplomàcia cultural i de reafirmació nacionalista. Aquest tecnonacionalisme, amb un fort component propagandístic i geopolític, converteix a aquest format en objecte d'estudi de rellevància per a una millor comprensió de les Ciències Socials en el segle XXI. [...]
In recent years, states have been using video games as part of their strategies of cultural diplomacy and nationalist reaffirmation. This technonationalism, with a strong propagandistic and geopolitical component, makes this format an object of study of relevance for a better understanding of the social sciences in the 21st century. [...]

2022
Tiempo devorado, Vol. 7 Núm. 1 (2022) , p. 33-58 (Articles)  

Artículos : Encontrados 276 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 21 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
37 p, 3.1 MB Ciència i Democràcia : algunes reflexions en temps d'incertesa / Nieto-Galan, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Història de la Ciència)
Conferència realitzada pel Dr. Agustí Nieto Galan, Director de l'Institut d'Història de la Ciència (IHIC) i catedràtic del Departament de Filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb motiu del 50 aniversari de la Facultat de Ciències de la UAB, el 8 d'abril de 2021.
2021
50 aniversari Facultat de Ciències UAB. Online, : 2021
3 documentos
2.
6 p, 36.2 KB Lliçó magistral : 'De la teoria… a l'aula. Reflexions sobre fer de mestre' / Benejam, Pilar 1937-
2004
Simposium sobre l'ensenyament de les ciències socials. UAB, III : 2004  
3.
28 p, 531.5 KB Lliço magistral : 'Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història. Quin professorat, quina ciutadania, quin futur?' / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
4.
150 p, 3.7 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
5.
67 p, 1022.0 KB Què està passat al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2017
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XIV : 2017  
6.
124 p, 1.0 MB Repensar l'ensenyament i l'aprenentatge de l'espai geogràfic i del temps històric en temps de crisi / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2013
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, X : 2013  
7.
63 p, 398.7 KB La construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2009
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, VI : 2009  
8.
47 p, 200.8 KB L'educació per a la ciutadania i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2008
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, V : 2008  
9.
26 p, 241.2 KB La recerca sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la memòria històrica / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2007
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, IV : 2007  
10.
2 p, 206.4 KB Seminari Dona i ciència : les pioneres en ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Seminari d'Estudis de la Dona
La menor proporció de dones dedicades a la ciència, amb relació als homes, al llarg de la història es una cosa ben coneguda. Malgrat que aquesta situació està canviant, al menys pel que fa a l'accés al saber científic, les dones continuen excloses de les ciències i especialment dels llocs de decisió i de major prestigi. [...]
2003
Seminari Dona i ciència, les pioneres en ciències socials. Bellaterra, Catalunya, : 2003  

Contribuciones a jornadas y congresos : Encontrados 21 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Publicaciones periódicas Encontrados 20 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
16 p, 2.4 MB Butlletí de l'ICE / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació, 2018-
15 documentos
2.
8 p, 9.5 MB API
Barcelona : Agencia Popular Informativa, 19??-
75 documentos
3.
2 p, 4.3 MB API Documentos
Barcelona; Agencia Popular Informativa, 19??-
8 documentos
4.
59 p, 70.7 MB API Dossier / Agencia Popular Informativa
Barcelona : A.P.I., 197?-
16 documentos
5.
94 p, 1.6 MB Memòria d'activitats / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada 2011-
11 documentos
6.
35 p, 1.4 MB Memòria d'activitats : sessions de treball - cursos - workshops - publicacions - recerca / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències Polítiques i Socials
Barcelona : Promociones y Publicaciones Universitarias, 1989-
26 documentos
7.
31 p, 115.0 KB Qui parle : critical humanities and social sciences
[Lincoln, NE] : University of Nebraska Press, 2009-
162 documentos
 Acceso restringido a la UAB
8.
24 p, 144.3 KB Diaspora : a journal of transnational studies
Toronto : University of Toronto, 1991-
391 documentos
 Acceso restringido a la UAB
9.
4 p, 2.5 MB El Naturalista : revista ilustrada: historia natural, zootecnia, agricultura, sport
Barcelona : Impr. De Henrich y Cia 1886
69 documentos
10.
82 p, 62.8 MB Anuario ..., Departamento de Periodismo y de Ciencias de la Comunicación / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
El Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació és un dels quatre grans departaments adscrits a la Facultat de Ciències de la Comunicació, creada l'any 1971. El Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació imparteix docència a les branques de Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat i Relacions Públiques, especialment a la primera d'elles.
Bellaterra: Departamento de Periodismo y de Ciencias de la Comunicación, Universitat Autònoma de Barcelona, 2011-
4 documentos

Publicaciones periódicas : Encontrados 20 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Libros y colecciones Encontrados 53 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
6 p, 730.9 KB Reglament del Servei d'Audiovisuals / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació. Servei d'Audiovisuals
2012  
2.
9 p, 7.5 MB Memòria del Servei d'Audiovisuals / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació. Servei d'Audiovisuals
Bellaterra : Servei d'Audiovisuals de la Facultat de Ciències de l'Educació, 2019-
3 documentos
3.
15 p, 1.4 MB Carta de serveis del Servei d'Audiovisuals de la Facultat de Ciències de l'Educació / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Servei d'Audiovisuals (SA) és un organisme que s'emmarca dins la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Està destinat a proporcionar suport a la docència i a la recerca dels diferents departaments, instituts i serveis de la UAB, i a d'altres organismes, grups d'investigació, centres públics o privats que ho sol·licitin, sempre dins el marc de l'àmbit educatiu. [...]
2022  
4.
433 p, 15.5 MB El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment ; Primera edició / Massip i Sabater, Mariona, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
El llibre que teniu a les mans sorgeix de les comunicacions i ponències presentades a les XVI Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials, celebrades el febrer de 2019 a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS UAB, 2021 (DOCS.3)  
5.
185 p, 3.3 MB Propostes STEM per a educació infantil incorporant les famílies a l'aula / Bilican, Kader, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Ünlü Çetin, Şenil, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Projecte ParentSTEM
Barcelona, 2021  
6.
20 p, 289.4 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Musicologia / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
2005
5 documentos
7.
89 p, 1.6 MB Punts clau per STEM a l'educació infantil i incloent-hi els pares : una guia per a educadors d'infantil / Ünlü Çetin, Şenil, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Bilican, Kader, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Üçgül, Memet, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; İdin, Şahin (STEAM Education Research Association) ; Dönmez, İsmail (STEAM Education Research Association) ; Radeva, Snezhana (Sofia University "St. Kl. Ohridski") ; Michelsen, Claus (University of Southern Denmark) ; Seidelin, Lars (University of Southern Denmark) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mirtschewa, Iliana (Sofia University "St. Kl. Ohridski") ; Lindner, Martin (Martin Luther University Halle-Wittenberg) ; Lund Jensen, Birgitte (University College South) ; Brandt, Bettina (University College South) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pedreira, Montserrat (Universitat de Vic. Facultat de Ciències Socials de Manresa) ; Lemkow-Tovias, Gabriel (Universitat de Vic. Facultat de Ciències Socials de Manresa) ; Çetin, Şenil Ünlü (Kırıkkale University) ; Buldu, Metehan (Kırıkkale University)
Universitat Autònoma de Barcelona, 2020  
8.
20 p, 282.3 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Ciències Biomèdiques / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
2017  
9.
20 p, 323.6 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Ciències Ambientals / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
2002-
7 documentos
10.
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  

Libros y colecciones : Encontrados 53 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 2,572 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
2.5 MB A comprehensive approach to heightened stress-sensitivity as a psychosis-proneness mechanism / Gizdic, Alena ; Vidal Barrantes, Neus, dir. ; Vidal Barrantes, Neus, dir.
Com a mecanisme de risc putatiu per a la psicosi, la tesi actual investiga el complex fenotip de la sensibilitat a l'estrès en un ampli espectre de contextos i períodes de temps. Ofereix una investigació en profunditat de l'adversitat infantil amb un enfocament particular en els fenotips relacionats amb l'esquizofrènia, així com en les puntuacions de risc poligènic per predir trajectòries longitudinals de sensibilitat a l'estrès. [...]
Como mecanismo de riesgo putativo para la psicosis, la tesis actual investiga el complejo fenotipo de la sensibilidad al estrés en un amplio espectro de contextos y marcos temporales. Ofrece una investigación en profundidad de la adversidad infantil con un enfoque particular en los fenotipos relacionados con la esquizofrenia, así como en las puntuaciones de riesgo poligénico para predecir las trayectorias longitudinales de la sensibilidad al estrés. [...]
As a putative risk mechanism for psychosis, the current thesis investigates the complex phenotype of stress-sensitivity across a broad spectrum of contexts and timeframes. It offers an in-depth investigation of childhood adversity with a particular focus on schizophrenia-related phenotypes as well as polygenic risk scores in predicting longitudinal trajectories of stress-sensitivity. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia Clínica i de la Salut.

2023  
2.
15.2 MB Integration of fungal and bacterial microbiome sequencing data / Xie, Zixuan ; Manichanh, Chaysanvanh, dir. ; Vargas Blasco, Víctor, dir.
L'anàlisi del microbioma bacterià s'ha convertit en una rutina, però l'estudi del microbioma fúngic, o micobioma, encara es veu obstaculitzat per la manca de bases de dades robustes i canonades bioinformàtiques. [...]
El análisis del microbioma bacteriano se ha vuelto rutinario, pero el estudio del microbioma fúngico, o micobioma, aún se ve obstaculizado por la falta de bases de datos y pipelines bioinformáticos robustos. [...]
The analysis of the bacterial microbiome has become routine, but the study of the fungal microbiome, or mycobiome, is still hindered by a lack of robust databases and bioinformatic pipelines. To address this challenge, we developed FunOMIC and its updated version, a pipeline with built-in taxonomic and functional databases for identifying fungi from the human microbiome using shotgun sequencing. [...]

2023  
3.
7.9 MB Essays on Human Capital and Development / Thomas, Katherina Denise ; Llull Cabrer, Joan, dir.
Aquesta tesi estudia el desenvolupament del capital humà, el paper juguen les inversions dels pares en el procés, i analitza més a fons l'impacte de les polítiques de desenvolupament en el capital humà així com les decisions nutricionals de les llars. [...]
Esta tesis estudia cómo se desarrolla el capital humano, qué papel juegan las inversiones de los padres en el proceso y analiza más a fondo el impacto de las políticas de desarrollo en el capital humano, así como las decisiones de nutrición de los hogares. [...]
This thesis studies how human capital develops, which role parental investments play in the process, and further analyses the impact of development policies on human capital as well as the nutrition decisions of households. [...]

2023  
4.
18.8 MB Modelización estadística de magnitud y recuento de desastres naturales con aplicación a los terremotos / Paredes Fierro, Jenny Patricia ; Fernández Fontelo, Amanda, dir. ; Serra Mochales, Isabel, dir. ; Puig i Casado, Pere, dir.
Actualment, la modelització estadística del recompte i la magnitud dels desastres naturals és crucial per enfrontar els desafiaments relacionats amb l'impacte del canvi global. Més enllà d'obtenir procediments estadísticament favorables, en aquesta àrea és especialment important trobar metodologies estadístiques que realment permetin explicar i oferir informació sobre els esdeveniments que els originen. [...]
Actualmente, la modelización estadística del recuento y la magnitud de los desastres naturales es crucial para hacer frente a retos relacionados con el impacto del cambio global. Más allá de obtener procedimientos estadísticamente favorables, en este ámbito, es de especial importancia hallar metodologías estadísticas que permitan realmente explicar y aportar información sobre los eventos que los originan. [...]
Currently, the statistical modeling of the count and magnitude of natural disasters is crucial to face the challenges related to the impact of global change. Beyond obtaining statistically favorable procedures, in this area it is especially important to find statistical methodologies that really make it possible to explain and provide information about the events that originate them. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Matemàtiques.

2023  
5.
24.3 MB Study of the JAK/STAT signaling pathway in adaptation to therapeutic inhibition in gastrointestinal stromal tumors / Pilco Janeta, Daniel Fernando ; Galceran, Joan Carles, dir. ; Serrano Garcia, Cesar, dir. ; Tabernero Caturla, Josep, dir.
Els tumors de l'estroma gastrointestinal (GIST) es basa en la senyalització de KIT/PDGFRA per al creixement i la proliferació tumoral, i l'ús de teràpies dirigides com a tractament de primera línia contra aquestes cinases com a imatinib o els inhibidors de tirosina cinases (TKI) relacionats, millora significativament els resultats dels pacients amb GIST. [...]
Los tumores del estroma gastrointestinal (GIST) se basa en la señalización de KIT/PDGFRA para el crecimiento y la proliferación tumoral, y el uso de terapias dirigidas como tratamiento de primera línea contra estas cinasas como imatinib o los inhibidores de tirosina cinasas (TKI) relacionados, mejora significativamente los resultados de los pacientes con GIST. [...]
GIST relies on KIT/PDGFRA signaling for tumor growth and proliferation, and therapeutic targeting of these kinases with first-line imatinib or related tyrosine kinases inhibitors (TKI) significantly improves GIST patients' outcomes. [...]

2023  
6.
1.5 MB Essays on Inequality in Macroeconomics / Pieroni, Valerio ; Santaeulalia Llopis, Raul, dir.
Aquesta tesi és el resultat de la recerca realitzada durant el meu doctorat al Departament d'Economia de la Universitat Autònoma de Barcelona. Consta de tres capítols relacionats amb diferents temes de l'àmbit de la Macroeconomia. [...]
Esta Tesis es el resultado de la investigación realizada durante mi Ph. D. estudios en el Departamento de Economía de la Universitat Autònoma de Barcelona. Consta de tres capítulos relacionados con diferentes temas en el campo de la Macroeconomía. [...]
This Thesis is the result of the research conducted during my Ph. D. studies at the Department of Economics of Universitat Autònoma de Barcelona. It consists of three Chapters related to different topics in the field of Macroeconomics. [...]

2023  
7.
16.8 MB Biomarcadores de salud cerebral medidos con estimulación magnética transcraneal combinada con electroencefalografía y electromiografía / Maria, Redondo Camos ; Tormos Muñoz, Jose Maria, dir. ; Bartrés Faz, David, dir. ; Alijotas Reig, Jaume, dir.
El manteniment de la salut cerebral és cada vegada més important en la població espanyola, on l'esperança de vida augmenta. Al llarg del temps, l'escorça cerebral experimenta canvis, per la qual cosa, trobar i caracteritzar potencials biomarcadors podria ajudar en la preservació de la salut cerebral. [...]
El mantenimiento de la salud cerebral es cada vez más importante en la población española, donde la esperanza de vida aumenta. A lo largo del tiempo, la corteza cerebral experimenta cambios, por lo que encontrar y caracterizar potenciales biomarcadores podría ayudar en la preservación de la salud cerebral. [...]
Maintaining brain health is increasingly important in the Spanish population, where life expectancy is increasing. Over time, the cerebral cortex undergoes changes, so finding and characterizing potential biomarkers could help in the preservation of brain health. [...]

2023  
8.
3.3 MB Phenomenological aspects of the n and n' mesons / Royo Carratala, Emilio ; Escribano, Rafel, dir.
La fenomenologia dels mesons neutres i de llarga vida n i n' constitueix un laboratori ideal de conservació de sabor per investigar la cromodinàmica quàntica en el règim no pertorbatiu, així com els mecanismes associats de ruptura de les simetries. [...]
La fenomenología de los mesones neutros y de larga vida n y n' constituye un laboratorio ideal de conservación de sabor para investigar la cromodinámica cuántica en el régimen no perturbativo, así como los mecanismos asociados de ruptura de las simetrías. [...]
The phenomenology of the neutral and long-lived n and n' mesons constitutes an ideal flavour-conserving laboratory for investigating the dynamics of quantum chromodynamics in the non-perturbative regime, as well as its relevant symmetry-breaking mechanisms. [...]

2023  
9.
1.8 MB Dietary supplementation with sodium butyrate protected by medium-chain fatty acid salts to promote gut health in broiler chickens and piglets / Sadurní Pérez, Meritxell ; Castillejos Velázquez, Lorena, dir. ; Barroeta, Ana Cristina, dir.
La suplementació dietètica amb àcid butíric i àcids grassos de cadena mitjana (AGCM) és una estratègia nutricional prometedora per a promoure la salut intestinal en pollastres de carn i garrins. [...]
La suplementación dietética con ácido butírico y ácidos grasos de cadena media (AGCM) es una estrategia nutricional prometedora para promover la salud intestinal de los pollos de carne y los lechones. [...]
The dietary supplementation with butyric acid and medium-chain fatty acids (MCFA) is a promising nutritional strategy to promote gut health in broiler chickens and piglets. Protected sodium butyrate highlights, since it can obtain a slow release of butyric acid in the intestine and promote intestinal health. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Producció Animal.

2023  
10.
5.1 MB Installazioni artistiche partecipative come modus operandi del teatro contemporaneo : la proposta di Teatro di Giornata / Salza, Irene ; Pierangela Gandolfi, Roberta, dir. ; Foguet i Boreu, Francesc, 1971-, dir.
Aquesta tesi es troba en una posició d'interconnexió entre el camp dels estudis teatrals, de l'art visual i de l'art públic. L'objecte de la recerca és l'ús d'instal·lacions artístiques, que anomenarem participatives, en el teatre contemporani i el rol que poden exercir per entaular un diàleg entre les diverses disciplines artístiques esmentades. [...]
Esta tesis se encuentra en una posición de interconexión entre el campo de los estudios teatrales, del arte visual y del arte público. El objeto de la investigación es el uso de instalaciones artísticas, que llamaremos participativas, en el teatro contemporáneo y el rol que estas pueden ejercer para entablar un diálogo entre las diversas disciplinas artísticas nombradas. [...]
This thesis is placed in an interconnected position between the fields of theatre studies, visual art and public art. The object of the research is the use of art installations, which we will call participatory, in contemporary theatre and the role they can play in establishing a dialogue between the various artistic disciplines previously mentioned. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Llengua i Literatura Catalanes i Estudis Teatrals.

2023  

Documentos de investigación : Encontrados 2,572 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didácticos Encontrados 40 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
1 p, 254.2 KB Què ens fa humans? Un programa alternatiu de ciències socials / Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Benejam, Pilar, 1937- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Bosch Mestres, Dolors ; Canals i Cabau, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Garcia Ruiz, Carles ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Les 10 propostes i la Caixa d'Eines.
Aquest llibre ofereix una programació per a l'ensenyament de les ciències socials que tracta de comprendre i interpretar els grans problemes de la humanitat. És, però, una programació "alternativa" al currículum oficial, que vol superar la vella escola transmissora i reproductiva i que trenca la compartimentació tradicional de les diferents assignatures. [...]

Associació de Mestres Rosa Sensat, 2016 (GRICCSO)  
2.
1 p, 174.9 KB Viure en temps de Guerra. Porposta didàctica ESO
Trobar un període de la història de la humanitat en què no s'hagi patit una guerra és molt difícil per no dir impossible. A la història de Catalunya tenim diferents exemples, un d'ells és el setge a la població de la ciutat de Barcelona al 1714, la població es va veure afectada de diferents formes. [...]
Associació de Metstres Rosa Sensat, 2022 (GRICCSO)

Conté: 1. Com afecta a les persones que la pateixen/viuen? -- 2. Com afecta a la població civil el setge al que es veuen sotmesos? -- 3. Puc vire amb el mòbil? -- 4. Què passa quan perdem el nord? -- 5. Com s'inventa l'enemic i s'enverina el discurs públic? -- 6. Quan s'acaba una guerra? -- 7. Qui guanya amb la guerra? -- 8. Activitat final  

3.
1 p, 222.0 KB Un Mon urbà. Proposta didàctica per treballar el problema social rellevant de les ciutats al món. ESO
Actualment poc més de la meitat de la població mundial viu a les ciutats, es calcula que l'any 2050 hi viuran el 68%. Això vol dir que en un futur pròxim la majoria de les persones del planeta viuran en ciutats, i ens permet fer-nos la pregunta de perquè creixen les ciutats? En un món cada vegada més urbanitzat cal, més que mai , trobar models en clau de sostenibilitat, per aquest motiu hem de conèixer quin és el nostre model de ciutat i quin és el dels altres. [...]
Associació de Metsres Rosa Sensat, 2022 (GRICCSO)

Conté: 1. La ciutat es dissenya per a (totes) les persones que l'habiten? -- 2. La ciutat, un ecosistema sostenible i autosuficient? Ambientòmetre -- 3. Per què creixen les ciutats? -- 4. Quin és el nostre model de ciutat? I els models del altres? -- 5. A qui pertany la ciutat? -- 6. Qui mana a la ciutat?.  

4.
38 p, 3.8 MB Fuentes de información en medicina / Guzman Aguilar, Virtudes (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina)
Sessió de formació adreçada als estudiants dels programes de doctorat de la Facultat de Medicina.
2024 (Fonts d'informació)  
5.
15 p, 381.6 KB Escriure Ciències Ambientals a la Universitat / Garcia Serrano, Joan ; Llovera Duran, Sílvia ; Giner Ros, Jordi rev.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; ciències ambientals en aquest cas.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2023 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
6.
41 p, 2.5 MB Fonts d'informació en Sociologia i Ciències Polítiques. Formació per l'assignatura Metodologia i disseny de la investigació social / Zubillaga Cayuela, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació dels principals recursos digitals en ciències polítiques i sociologia que es poden consultar a la UAB: cercador (catàleg UAB i biblioteca digital), revistes i llibres digitals, bases de dades especialitzades i altres eines i recursos d'especial interès. [...]
2023 (Fonts d'informació)
2 documentos
7.
40 p, 3.0 MB Gamificació i Ensenyament de les Ciències Socials / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Valencia, Gustavo A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Company Messa, Edith (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
La gamificació és un procés de transformació educativa a través del qual les experiències d'aprenentatge són viscudes com un joc. És a dir, un joc pot esdevenir un recurs didàctic que aporti molts beneficis a l'aula tant des de la perspectiva del desenvolupament cognitiu com des del treball de les habilitats socials. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Dossiers)  
8.
74 p, 1.3 MB Components de recerca en el disseny de les assignatures dels Graus de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB. Anàlisi de les guies docents del curs 2021/2022 / Díaz Vicario, Anna ; Tello Sánchez, Jose ; Arnau-Sabatés, Laura ; Martínez Melo, Montserrat ; López-Crespo, Saida ; Suárez, Cecilia Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Document elaborat en el marc del projecte "La integració de la recerca a la docència en els Graus d'Educació a la Facultat: diagnosi i estratègies d'acció" finançat en la Convocatòria de Projectes d'Innovació Docent de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (convocatòria 2021).
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022  
9.
18 p, 900.6 KB La cerca d'informació per a Infermeria / Guzman Aguilar, Virtudes (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina)
Presentació amb informació de les principals fonts d'informació en Infermeria i altres ciències de la salut, i sobre la creació de cerques bibliogràfiques.
2022 (Fonts d'informació)  
10.
33 p, 1.2 MB Fonts d'informació en ciència i tecnologia / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Aquesta formació té com a objectiu donar a conèixer les fonts d'informació dins l'àmbit de les Ciències, Biociències i Enginyeria que les biblioteques de la UAB posen a disposició dels seus usuaris. [...]
2021 (Fonts d'informació)
4 documentos

Materiales didácticos : Encontrados 40 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Documentos gráficos y multimedia Encontrados 62 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
11 p, 1.2 MB Bíblies poliglotes : La victòria de la traducció / Cruz Palma, Óscar Luis de la (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vidal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
És una petita mostra que reflexiona sobre la tradició i la funció dels exemplars poliglots de la Bíblia. La Bíblia Poliglota Complutense (1514-1517) ocupa l'exemple més destacat de l'exposició.
2024 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats))  
2.
80 p, 24.0 MB Mirar la Bíblia : lectura dels marginàlia del text bíblic / Cruz Palma, Óscar Luis de la (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vidal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
El catàleg raonat de lʼexposició explica el contingut i recull les imatges que hi apareixen. Els estudiants de lʼassignatura han estat convidats a participar-hi per mitjà de la redacció de fitxes de treball i articles.
El vídeo resumeix gràficament l'argument desenvolupat al catàleg: ambdós motiven a preguntar-se pel significat dels dibuixos i il·lustracions que acompanyen bona part dels exemplars de la Bíblia, especialment manuscrits entre els segles IX-XV. [...]

2023 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats))
6 documentos
3.
1024x462, 242.3 KB Exposició "Nous espais, nous serveis" / Miquel Sasplugas, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
La Biblioteca de Ciències Socials ha reunit en una exposició les principals novetats en el seus espais i serveis durant l'inici de curs 2022-2023.
2022 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))
6 documentos
4.
Avenços en l'astronomia d'ones gravitacionals / Sopuerta, Carlos F. (Institut de Ciències de l'Espai)
Les Ones Gravitatòries són una predicció de la Teoria de la Relativitat General que Albert Einstein va proposar el 1915. Cent anys més tard, el setembre de 2015, l'Observatori d'Ones Gravitatòries d'Interferometria Làser (LIGO) va detectar per primera vegada les ones gravitatòries provinents de la col·lisió de dos forats negres (Premi Nobel de Física 2017). [...]
2019 (Dissabtes de la Física)
2 documentos
5.
A la recerca de planetes com la Terra / Ribas, Ignasi (Institut de Ciències de l'Espai)
Hi ha altres éssers vius a l'Univers? Quant trigarem a trobar planetes com el nostre? Com sabrem si estan habitats? Aquestes són preguntes que no deixen indiferent a ningú. El més engrescador és que la ciència està a un pas de poder donar-hi resposta. [...]
2019 (Dissabtes de la Física)
2 documentos
6.
¿Qué nos cuenta la luz visible? : Astrofísica de rayos gamma y mucho más / Maggio, Camilla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
Nuestro conocimiento del universo viene dado básicamente por la observación de distintas fuentes que emiten radiación electromagnética. A partir de la observación de estas fuentes, intentando barrer todo el espectro electromagnético, es posible obtener información acerca de fenómenos astrofísicos que han ocurrido en el pasado y que están ocurriendo ahora. [...]
2019 (Dissabtes de la Física)
2 documentos
7.
La formació d'estrelles i sistemes planetaris / Busquet, Gemma (Institut de Ciències de l'Espai)
Parlarem del com la radio-astronomia ens permet veure la llum no visible de les regions de formació estel·lar. També parlarem dels últims avenços en l'estudi de la formació d'estrelles i de com es formen i evolucionen els discos proto-planetaris que donen lloc a sistemes planetaris.
2019 (Dissabtes de la Física)
2 documentos
8.
Visión actual del universo : ¿Qué creemos saber y qué ignoramos? / Pavón Coloma, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
Gràcies al Principi Cosmològic, la Teoria de la relativitat, la Física de Partícules i al perfeccionament dels instruments i mètodes d'observació, s'ha avançat notablement en els darrers decennis, en el coneixement del nostre Univers. [...]
2019 (Dissabtes de la Física)
2 documentos
9.
Polítiques i sociologia: blog de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Blog que la Biblioteca de Ciències Socials va mantenir entre maig de 2010 i juliol de 2017 per difondre notícies i activitats de la biblioteca i compartir informacions d'actualitat de l'àmbit de les ciències polítiques i de la sociologia. [...]
2010-2017  
10.
Economia, empresa i estadístiques : blog de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Blog que la Biblioteca de Ciències Socials va mantenir entre juliol de 2010 i juliol de 2017 per difondre notícies i activitats de la biblioteca i compartir informacions d'actualitat de l'àmbit econòmic, empresarial i estadístic. [...]
2010-2017  

Documentos gráficos y multimedia : Encontrados 62 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Fondos personales e institucionales Encontrados 13 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
13 p, 2.5 MB 25 personas, situaciones, y casualidades que tuvieron una gran influencia sobre la obra de Charles Robert Darwin / Camps i Rabadà, Jaume 1930- ; Congreso Nacional de Historia de la Veterinaria (16è : 2008 : Santiago i Lugo, Galicia) ; Congreso Iberoamericano de Historia de la Veterinaria (5è : 2008 : Santiago Lugo, Galicia)
Charles R. Darwin, (1809-1882), uno de los personajes con mayor influencia en toda la historia de la Humanidad, tenía solo el título de pastor anglicano. Es citado, sin embargo, como naturalista, biólogo, médico, geólogo, etc. [...]
2008
XVI Congreso Nacional y V Iberoamericano de Historia de la Veterinaria, Octubre 2008, p. 91-103  
2.
4 p, 989.0 KB La Academia de Ciencias Veterinarias de Catalunya / Roca i Torras, Jaume ; Congreso Nacional de Historia de la Veterinaria (7è : 2002 : Lleó, Catella i Lleó) ; Congreso Iberoamericano de Historia de la Veterinaria (2n : 2002 : Lleó, Catella i Lleó)
Ante todo debemos decir que estos antecedentes ya fueron expuestos magistralmente por el Prof. Dr. Miguel Ángel Vives Valles, en las VI Jornadas Nacionales de Historia en Valencia (noviembre 2001) con su conferencia "Las Academias de Veterinaria", y en la cual nos informa detalladamente de las peripecias sufridas para implantar a mediados del siglo XIX la Academia de Veterinaria en Madrid. [...]
2002
VII Jornadas Nacionales y II Congreso Iberoamericano de Historia de la Veterinaria, Noviembre 2002, p. 239-242  
3.
5 p, 958.4 KB Antecedentes históricos de la fundación de la "Academia de Ciencias Veterinarias de Barcelona" en 1960 / Roca i Torras, Jaume ; Congreso Nacional de Historia de la Veterinaria (6è : 2001 : València, País Valencià)
Hoy en día el término de Academia, es el de "Sociedad literaria, artística o científica, fundada, aprobada, reglamentada y sostenida por la autoridad pública, y constituida por la recepción y discusión de trabajos y comunicaciones de sus miembros, sostenimiento de la investigación, edición de publicaciones científicas, etc. [...]
2001
V Jornadas Nacionales de Historia de la Veterinaria, Noviembre 2001, p. 305-309  
4.
5 p, 1.1 MB Aportaciones a la sociedad española, por la "Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya" / Roca i Torras, Jaume ; Congreso Nacional de Historia de la Veterinaria (8è: 2003 : San Sebastián, País Basc)
La actual Academia no ha nacido por generación espontánea, sino por los esfuerzos de muchos veterinarios durante los últimos 150 años. Ya en 1855, se fundó la Acadeia Médico-Veterinaria de Barcelona (filial de la Española), con su vicepresidente Geroni Darder Feliu y secretario Miquel Viñas Martí. [...]
2003
VIII Congreso de Historia de la Veterinaria, Octubre 2003, p. 237-241  
5.
1 p, 273.6 KB Carta de Pere Pascual a Ramon Parés, President de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, sobre la possibilitat de deixar de ser-ne membre / Pascual, Pedro, 1934-2006
21 juny 1999  
 Acceso restringido a la UAB
6.
3 p, 896.8 KB Carta de Pere Pascual al professor Manuel Puigcerver (Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona) amb necrològica de Sir Nevill F. Mott / Pascual, Pedro, 1934-2006
4 novembre 1997  
 Acceso restringido a la UAB
7.
1 p, 309.6 KB Carta del Vice-rector de la UB al Degà de la Facultat de Ciències comunicant que Pere Pascual pren part en el concurs de trasllat de la Càtedra de Mecànica Teòrica a la UB / Universitat de Barcelona. Rectorat
28 agost 1970  
 Acceso restringido a la UAB
8.
1 p, 251.4 KB Carta de Pere Pascual al degà de la Facultat de Ciències de la UB comunicant la seva absència degut a una estada al CERN / Pascual, Pedro, 1934-2006
15 juny 1977  
 Acceso restringido a la UAB
9.
3 p, 696.0 KB Carta de Francisco Sánchez Martínez (Universidad de la Laguna, Tenerife) al degà de la Facultat de Ciències Físiques demanant un impuls en la formació de nous astrofísics a Espanya / Sánchez Martínez, Francisco
1 abril 1977  
 Acceso restringido a la UAB
10.
1 p, 338.9 KB Carta del professor E. R. de Arantes e Oliveira (Comissâo Portuguesa de Mecânica Teórica e Aplicada) al director de la Facultat de Ciències (UB) oferint a la biblioteca la documentació del 1º Congresso Nacional Português de Mecânica Teórica e Aplicada / Arantes e Oliveira, E. R. De
juliol 1975  
 Acceso restringido a la UAB

Fondos personales e institucionales : Encontrados 13 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.