Textos de Literatura Hispanoamericana [100613]
Ferrús, Beatriz
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Título variante: Spanish American Literary Texts
Título variante: Textos de la Literatura Hispanoamericana
Fecha: 2021-22
Resumen: "Textos de literatura hispanoamericana" és una assignatura que a nivell cronològic funciona com a continuació de "Literatura hispanoamericana: del modernisme a l'època contemporània". El corpus d'estudis se centra en produccions culturals de la segona meitat del segle XX idel segle XXI (específicament des del final del boom fins avui), de diferents països d'Amèrica Llatina, acompanyats de lectures teòriques-crítiques. L'enfocament de l'assignatura està donat pel vincle literatura, societat i identitat, per la qual cosa el curs busca presentar a les i els estudiants lectures bàsiques hispanoamericanes contemporànies que els permetin problematizar al voltant de la representació i la identitat a partir de diferents fenòmens: d'una banda, i a nivell temàtic, la globalització,poscolonialitat i noves subjectivitats/sexualitats; i per una altra, i a nivell discursiu, metaliteratura, autoficció, paròdia/pastiche, ironia. Per a això es consideraran diferents gèneres (ficcional, 1 metaliteratura, autoficció, paròdia/pastiche, ironia. Per a això es consideraran diferents gèneres (ficcional, testimonial/documental, crònica). OBJECTIUS: - Ampliar i aprofundir el coneixement de produccions culturals hispanoamericanes recents a través de la lectura d'assajos, textos narratius (ficció, autoficción, testimoni, cròniques). - Desenvolupar capacitats d'anàlisis i interpretació a partir de la lectura de les obres, que permetin reflexionar sobre els vincles entre literatura, societat i identitat. - Desenvolupar competències d'escriptura i anàlisi crítica, per mitjà de l'elaboració d'informes/assajos, ressenyes literàries. . .
Resumen: "Texts of Hispanic-American literature" is a subject that works chronologically as a continuation of "Hispanic-American Literature II". The corpus of studies focuses on cultural productions (narrative, essay and audiovisual works) from the second half of the 20th century and the 21st century (specifically from the late eighties to the present days), from different countries in Latin America, accompanied by theoretical-critical readings. The focus of the subject is on the link among literature, society and identity, so the course seeks to give students contemporary Hispanic American readings that allow them to problematize about representation and identity from different perspectives: on the one hand, at the thematic level, globalization, postcolonial and new subjectivities / sexualities; and on the other, and at the discursive level, metaliterature, self-affection, parody / pastiche, irony. For this, different genres will be considered (fictional, testimonial / documentary, chronicle). OBJECTIVES 1 OBJECTIVES - Expand and deepen the knowledge of recent Hispanic-American cultural productions through the reading of essays, narrative texts (fiction, autofictions, testimony, chronicles), audiovisual works. - Develop analytical and interpretation capacities based on the reading of the works, which allow students to reflect on the links among literature, society and identity. - Develop writing and speaking skills, through the elaboration of reports / essays, literary reviews. . .
Resumen: "Textos de literatura hispanoamericana" es una asignatura que a nivel cronológico funciona como continuación de "Literatura hispanoamericana II". El corpus de estudios se centra en producciones culturales (narrativa, ensayo y obras audiovisuales) de la segunda mitad del siglo XX y del siglo XXI (específicamente desde finales de los ochenta hasta la fecha), de diferentes países de América Latina, acompañados de lecturas teóricas-críticas. El enfoque de la asignatura está dado por el vínculo literatura, sociedad e identidad, por lo que el curso busca entregar a las y los estudiantes lecturas básicas hispanoamericanas contemporáneas que les permitan problematizar en torno a la representación e identidad a partir de diferentes fenómenos: por una parte, y a 1 problematizar en torno a la representación e identidad a partir de diferentes fenómenos: por una parte, y a nivel temático, la globalización, poscolonialidad y nuevas subjetividades/sexualidades; y por otra, y a nivel discursivo, metaliteratura, autoficción, parodia/pastiche, ironía. Para ello se considerarán diferentes géneros (ficcional, testimonial/documental, crónica). OBJETIVOS: - Ampliar y profundizar el conocimiento de producciones culturales hispanoamericanas recientes a través de la lectura de ensayos, textos narrativos (ficción, autoficción, testimonio, crónicas), obras audiovisuales. - Desarrollar capacidades de análisis e interpretación a partir de la lectura de las obras, que permitan reflexionar sobre los vínculos entre literatura, sociedad e identidad. - Desarrollar competencias de escritura y expresión oral, por medio de la elaboración de informes/ensayos, reseñas literarias.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Llengua i Literatura Espanyoles [2500248] ; Estudis d'Espanyol i Xinès : llengua, literatura i cultura [2504012]
Plan de estudios: Grau en Estudis d'Espanyol i Xinès: Llengua, Literatura i Cultura [1449] ; Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 111.6 KB

Anglès
6 p, 111.2 KB

Castellà
6 p, 111.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2021-07-23, última modificación el 2023-01-21



   Favorit i Compartir