L1 in the EFL Classroom : Teachers' and Students' Perspectives
Ribó Cascalló, Marta
Prats Carreras, Sònia, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística

Date: 2021
Description: 31 pag.
Abstract: English has been taught as a foreign language for quite a long time, a fact that has led to the appearance of different methodologies to teach it. With the advances in the study of foreign language acquisition, the attention has been drawn towards the possible benefits of using the students' first language (L1) when teaching a foreign language. However, many language centres and schools still ban the use of the students' L1 in the English as a Foreign Language (EFL) classroom, without considering research on the topic or teachers' and students' opinions. The purpose of this TFG was to carry out a study to portray the perspectives that teachers and students of English have regarding the use of Catalan/Spanish (L1) in the EFL classroom. The data for the study was gathered through online questionnaires which were completed by teachers and students of English. Results showed that teachers use the students' L1 in their classes. The results of the study also confirmed that students appreciate the use of L1 because it helps them understand the target language.
Abstract: L'anglès s'ensenya com a llengua estrangera des de fa temps i conseqüentment, han aparegut diferents metodologies per tal d'ensenyar-lo. Amb la recerca en l'adquisició de llengües estrangeres, l'atenció s'ha centrat en els possibles beneficis de l'ús de la L1 dels alumnes en l'ensenyament de llengües estrangeres. De totes maneres, molts centres d'idiomes i escoles prohibeixen l'ús de la L1 dels alumnes a les classes d'anglès, sense tenir en compte la recerca ni l'opinió dels professors i alumnes. L'objectiu d'aquest TFG va ser fer un estudi per mostrar la perspectiva dels professors i alumnes d'anglès sobre l'ús del català/castellà a l'aula d'anglès. La informació va ser obtinguda online a través de qüestionaris complimentats per professors i alumnes d'anglès. Els resultats indiquen que els professors utilitzen la L1 dels alumnes a les seves classes i que els alumnes aprecien l'ús d'aquesta perquè els ajuda a comprendre la llengua estrangera.
Abstract: El inglés se enseña desde hace tiempo y en consecuencia han aparecido distintas metodologías para enseñarlo. Con la investigación de la adquisición de lenguas extranjeras, la atención se ha centrado en los posibles beneficios del uso de la L1 de los alumnos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Aún así, muchos centros de idiomas y escuelas prohíben el uso de la L1 de los alumnos en las clases de inglés, sin tener en cuenta la investigación en este campo ni la opinión de los profesores y alumnos. El objetivo de este TFG fue hacer un estudio para mostrar la perspectiva que tienen profesores y alumnos de inglés sobre el uso del catalán/castellano en el aula de inglés. La información fue obtenida a través de cuestionarios cumplimentados por profesores y alumnos de inglés. Los resultados indican que los profesores utilizan la L1 de los alumnos en sus clases y que los alumnos aprecian el uso de esta porque les ayuda a comprender la lengua extranjera.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Studies: Estudis anglesos [2500245] ; Estudis anglesos [2504212]
Study plan: Grau en Estudis Anglesos [1482] ; Grau en Estudis Anglesos [801]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: L1 ; EFL ; ELF ; Teachers' perceptions, students' percepction ; Non-native teachers ; Percepció professors ; Percepció alumnes ; Professors no natius ; Percepción profesores ; Percepción alumnos ; Profesores no nativos



33 p, 2.1 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Philosophy and Letters. TFG

 Record created 2021-07-30, last modified 2023-07-01



   Favorit i Compartir