VOX, fake news i postveritat a la campanya electoral de les eleccions al Parlament de Catalunya del 14 de febrer del 2021
Álvarez de la Rosa, Claudia
Puig Lobato, Josep Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: VOX, fake news y posverdad en la campaña electoral de las elecciones al Parlamento de Cataluña del 14 de febrero de 2021
Título variante: VOX, fake news and post-truth in the electoral campaign of the Catalan elections on February 14th, 2021
Fecha: 2021
Descripción: 484 pag.
Resumen: Amb la irrupció de les xarxes socials al segle XXI ha proliferat una nova forma de fer campanyes electorals. Aquest fet, sumat a l'auge de les fake news i la postveritat, ha fet que molts partits polítics intentin treure rèdit electoral a través de la propagació de notícies o continguts inexactes. El present treball traçarà la connexió entre la campanya electoral de VOX a les eleccions autonòmiques catalanes del 14 de febrer del 2021 i la propagació de notícies falses a les seves xarxes socials per a esbrinar fins a quin punt aquestes els han ajudat a obtenir representació parlamentària.
Resumen: Con la irrupción de las redes sociales en el siglo XXI ha proliferado una nueva forma de hacer campañas electorales. Este hecho, sumado al auge de las fake news y la posverdad, ha hecho que muchos partidos políticos intenten sacar rédito electoral a través de la propagación de noticias o contenidos inexactos. El presente trabajo trazará la conexión entre la campaña electoral de VOX para las elecciones autonómicas catalanas del 14 de febrero de 2021 y la propagación de noticias falsas en sus redes sociales para averiguar hasta qué punto estas les han ayudado a obtener representación parlamentaria.
Resumen: With the emergence of social networks in the 21st century, a new form of electoral campaigning has proliferated. This fact, along with the rise of fake news and posttruth, has led many political parties to try to gain electoral advantage through the propagation of inaccurate news or content. This paper will trace the connection between VOX's electoral campaign for the Catalan regional elections on February 14th 2021 and the propagation of fake news on their social networks in order to find out to what extent these have helped them obtain parliamentary representation.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Periodisme [2501933]
Plan de estudios: Grau en Periodisme [971]
Documento: Treball de recerca
Materia: Periodisme ; Xarxes socials en línia ; Fake news ; Postveritat ; VOX ; Eleccions autonòmiques catalanes



484 p, 29.7 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Comunicación. TFG

 Registro creado el 2021-09-03, última modificación el 2022-10-22



   Favorit i Compartir