Is English Perceived as an International Language in EFL Contexts? A Study of the Perception of English in a Catalan Secondary School
Martínez Labrada, Lídia
Torras Vila, Berta, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Fecha: 2021
Descripción: 49 pag.
Resumen: EFL teaching approaches and SLA research has traditionally focused on the native speaker model. However, this notion has been questioned in language teaching recently, as English has taken the role of an International Language (EIL) used to communicate and interact with both native and non-native speakers of the language. Therefore, this dissertation aims at exploring the role of English in EFL contexts in a Catalan secondary school, and whether implementing an activity addressing the role of English as an IL affects students' acquisition and perception of the language, as well as investigating in which ways this may affect learners' imagined identities and their contribution in EFL contexts. The study begins with an introduction to globalisation and the international role of English, which establishes the basis for the theoretical framework. And it concludes with a mixed analysis based on the implications of promoting English as an IL in L2 teaching. The findings suggest that promoting EIL in classroom impacts students' perception and degree of legitimacy as regards to the use of English.
Resumen: L'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera i la recerca s'han centrat, tradicionalment, en el model parlant nadiu. Recentment, però, aquest rol en l'ensenyament de llengües s'ha qüestionat, ja que l'anglès ha pres el paper de llengua internacional (EIL) que s'utilitza per comunicar-se i interactuar tant amb gent nativa com no nativa d'aquesta llengua. Consegüentment, aquest treball té com a objectiu explorar el rol de l'anglès en contextos EFL en un institut català, i veure si el fet d'implementar una activitat que promou l'anglès com a llengua internacional afecta els estudiants a l'hora d'adquirir i percebre la llengua i, així doncs, investigar de quines maneres pot afectar les identitats imaginades de l'alumnat i la seva contribució a les classes. L'estudi comença amb una presentació de la globalització i del paper de l'anglès com a llengua internacional, la qual estructura el marc teòric; i finalitza amb una anàlisi mixta basada en les implicacions que té el fet de promoure l'anglès com a llengua internacional en l'ensenyament de L2. Els resultats demostren que promoure EIL a la classe influeix en la percepció i el grau de legitimitat de l'alumnat en relació amb l'ús de l'anglès.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Titulación: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4314496]
Plan de estudios: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]
Documento: Treball de fi de postgrau
Materia: International Language ; EIL ; (non)native speaker model ; EFL contexts ; Perception of the language ; Imagined identities ; Degree of legitimacy ; Llengua Internacional ; Model de parlant (no) nadiu ; Contextos EFL ; Percepció de la llengua ; Identitats imaginades ; Grau de legitimitat



49 p, 645.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Ciencias de la Educación. TFM

 Registro creado el 2021-09-17, última modificación el 2022-11-23



   Favorit i Compartir