Web of Science: 0 citations, Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
La innovación en los centros de enseñanza de Bachillerato : análisis realizado en la Comunidad Valenciana
Cuñat Giménez, Rubén J. (Universitat de València)

Additional title: La innovació en els centres d'ensenyament de batxillerat : anàlisi a la Comunitat Valenciana
Additional title: Innovation in high schools : Analysis in the Valencian Community
Date: 2021
Abstract: La capacidad para innovar en un establecimiento escolar depende de los recursos disponibles y utilizados para contribuir a generar nuevas prácticas en su funcionamiento. En el presente trabajo se analizan dichos recursos en los centros de Bachillerato de la Comunidad Valenciana, así como la influencia que pueden ejercer su tamaño y su antigüedad sobre la innovación. La información se ha obtenido a partir de un cuestionario enviado a las instituciones de educación en una escala tipo Likert. La muestra se compone de 71 centros (55 públicos y 16 privados), y los resultados presentan las valoraciones que hacen respecto a la presencia de los recursos de innovación en su institución, la comparativa entre centros públicos y centros privados y el análisis sobre la posible influencia que ejerce su tamaño, así como su antigüedad, para cada una de las variables estudiadas. Solo la variable relacionada con la disposición de materiales didácticos y multimedia muestra una ligera diferencia entre centros públicos y centros privados en cuanto a su capacidad para innovar, mientras que se constata que el tamaño del establecimiento no condiciona la renovación. En cuanto a su antigüedad, es la variable referida al profesorado la que marca la diferencia entre ambos tipos de centros.
Abstract: La capacitat per a innovar en un establiment educatiu depèn dels recursos disponibles i utilitzats per a contribuir a generar noves pràctiques en el seu funcionament. En el present treball s'hi analitzen aqueixos recursos en els centres de batxillerat de la Comunitat Valenciana, així com la influència que poden exercir la grandària i l'antiguitat sobre la innovació. La informació ha estat obtinguda a partir d'un qüestionari enviat a les institucions d'educació en una escala tipus Likert. La mostra es compon de 71 centres (55 de públics i 16 de privats), i els resultats presenten les valoracions que fan respecte a la presència dels recursos d'innovació a la seua institució, la comparativa entre centres públics i centres privats i l'anàlisi sobre la possible influència que exerceix la grandària, així com l'antiguitat, en cadascuna de les variables estudiades. Només la variable relacionada amb la disposició de materials didàctics i multimèdia mostra una lleugera diferència entre centres públics i centres privats quant a la capacitat que té per a innovar, mentre que es constata que la grandària de l'establiment no en condiciona la renovació. Quant a l'antiguitat, és la variable referida al professorat la que marca la diferència entre tots dos tipus de centres.
Abstract: The ability to innovate in an educational institution depends on the available resources and how they are used to develop new practices in the school's functioning. In this paper, these resources are analyzed in high schools of the Valencian Community, as well as the influence that the size of the school and its age can have on innovation. The information was obtained by means of a Likert-type questionnaire, which was sent to the schools. The sample consists of 71 schools (55 public and 16 private). The results present the schools' assessment of innovation resources, the comparison between public and private institutions, and the analysis of the possible influence of the size and age of the schools for each of the variables studied. Only the variable related to the availability of teaching and multimedia materials shows a slight difference between public and private schools in their capacity to innovate, while school size does not influence innovation. As for school age, the variable "teaching staff" marks the difference between the two types of schools.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Innovación ; Bachillerato ; Centro de enseñanza ; Tamaño del centro ; Antigüedad del centro ; Innovació ; Batxillerat ; Centre d'ensenyament ; Grandària del centre ; Antiguitat del centre ; Innovation ; High school ; Educational institution ; School size ; School age
Published in: Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 413-429 (Temas de investigación) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v57-n2-cunat
DOI: 10.5565/rev/educar.1221


17 p, 174.0 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Educar
Articles > Research articles

 Record created 2021-09-23, last modified 2021-09-28



   Favorit i Compartir