Memoria lúdica : El videojuego como fuente para la historia
Venegas Ramos, Alberto (Universidad de Murcia)

Títol variant: Memòria lúdica : El videojoc com a font per a la història
Títol variant: The Playful Memory : The video game as a source for History
Títol variant: Memòria lúdica
Data: 2022
Resum: En este artículo deseamos proponer una primera reflexión acerca del uso del videojuego como elemento del discurso histórico en calidad de fuente. Para ello abordaremos primero el concepto de fuente histórica y lo ligaremos al medio del videojuego para, acto seguido, proponer una argumentación a favor de la interpretación del videojuego no exclusivamente como elemento informativo sino también como agente histórico. Para terminar, ofreceremos un caso de estudio concreto, los usos del videojuego en Polonia y las posibilidades de información que una serie de títulos ofrecen sobre el discurso memorístico del país en relación con el recuerdo y uso de la segunda guerra mundial en el presente.
Resum: En aquest article volem proposar una primera reflexió sobre l'ús del videojoc com a element del discurs històric en qualitat de font. Per això abordarem primer el concepte de font històrica i el lligarem al mitjà del videojoc per, tot seguit, proposar una argumentació a favor de la interpretació del videojoc no exclusivament com a element informatiu sinó també com a agent històric. Per acabar, oferirem un cas d'estudi concret, els usos del videojoc a Polònia i les possibilitats d'informació que una sèrie de títols ofereixen sobre el discurs memorístic del país en relació amb el record i l'ús de la segona guerra mundial al present .
Resum: In this article we wish to propose a first reflection on the use of the video game as an element of historical discourse as a source. To do this, we will first address the concept of historical source and we will link it to the video game medium to, immediately afterwards, propose an argument in favor of the interpretation of the video game not only as an informative element but also as a historical agent. To finish, we will offer a specific case study, the uses of the video game in Poland and the possibilities of information that a series of titles offer about the memory discourse of the country in relation to the memory and use of the Second World War in the present.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Videojoc ; Història ; Font ; Discurs històric ; Polònia ; Video game ; History ; Source ; Historical practice ; Poland ; Videojuego ; Historia ; Fuente ; Discurso histórico ; Polonia
Publicat a: Tiempo devorado, Vol. 7 Núm. 1 (2022) , p. 59-73 (Articles) , ISSN 2385-5452

Adreça original: https://revistes.uab.cat/tdevorado/article/view/v7-n1-venegas-3


15 p, 600.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Tiempo devorado
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-05-11, darrera modificació el 2022-05-28



   Favorit i Compartir