Fonaments d'Informàtica [103806]
Roca Marva, Francesc Xavier
Sorribes Gomis, Joan
Cano de Castro, Xavier
Martinez Domingo, Carme
Mendez, Sandra Adriana
Velazquez Dorta, Diego Alejandro
Parraga Pinzon, Edixon Alexander
Romero Tris, Cristina
Benavente i Vidal, Robert
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Fundamentals of Computing
Títol variant: Fundamentos de Informática
Data: 2022-23
Resum: Aquesta assignatura té un caràcter general i introductori a la informàtica. Es divideix en dos grans eixos: el 1 Aquesta assignatura té un caràcter general i introductori a la informàtica. Es divideix en dos grans eixos: el primer comprèn l'estudi dels aspectes metodològics de la programació i l'aprenentatge d'un llenguatge d'alt nivell i el segon consisteix en la introducció dels conceptes bàsics de l'estructura dels computadors i dels principis de disseny. Per tant, els objectius generals que es proposen per a l'assignatura són els següents: Proporcionar una visió general de la informàtica, introduint els seus antecedents històrics i explicant els conceptes bàsics: maquinari, programari, sistema operatiu, estructura d'un ordinador, algorisme, programa i llenguatges de programació, compilador, intèrpret, etc. Familiaritzar l'alumne/a amb l'ordinador. Entendre el cicle de vida del software: analitzar el problema (entendre el que se'ns demana), disseny (proposar una solució al problema), implementació (codificació en un llenguatge de programació de la solució escollida), prova (realització d'un test de manera sistemàtica per assegurar la correctesa de la solució implementada). Dotar l'alumne/a de la capacitat de disseny d'algorismes per a la resolució de problemes, introduint de manera progressiva i sistemàtica una metodologia rigorosa i estructurada de programació, basada fonamentalment en la tècnica del disseny descendent d'algorismes. Introduir a l'alumne/a en un llenguatge de programació real. Es pretén que l'alumne percebi la diferència entre la flexibilitat de la notació pseudo-algorísmica que s'empra en els primers temes i l'estricta sintaxi d'un llenguatge de programació real, tant en els seus aspectes lèxics (paraules vàlides del llenguatge), sintàctics (regles per combinar-les) i semàntics (significat de les mateixes). Habituar l'alumne/a a desenvolupar programes seguint unes normes d'estil tendents a aconseguir programes de qualitat. Dins d'aquestes normes d'estil s'engloben aquelles que faciliten la compressió del codi, com poden ser l'ús de comentaris, la indentació del codi, la utilització de noms adequats per als tipus de dades, etc. Proporcionar una visió de les unitats funcionals de l'ordinador i la seva interconnexió. Oferir a l'alumne/a un coneixement ampli del funcionament de l'ordinador a baix nivell. Introduir el codi màquina i el llenguatge assemblador i mostrar la traducció de les estructures bàsiques d'alt nivell a baix nivell. Mostrar els diferents nivells de maquinari i programari necessaris pel funcionament dels ordinadors i la seva interconnexió.
Resum: This subject is general and introductory in computer science. It is divided into two main axes: the first includes 1 This subject is general and introductory in computer science. It is divided into two main axes: the first includes the study of the methodological aspects of programming and learning a high level language and the second consists in the introduction of the basic concepts of the structure of computers and principles of design Therefore, the general objectives that are proposed for the subject are the following: Provide an overview of computer science, introducing its historical background and explaining the basic concepts: hardware, software, operating system, computer structure, algorithm, program and programming languages, compiler, interpreter, etc. Familiarize the student with the computer. Understand the life cycle of the software: analyze the problem (understand what is being asked), design (propose a solution to the problem), implementation (coding in a programming language of the chosen solution), test (completion of a test systematically to ensure the correctness of the implemented solution). Provide the student with the ability to design algorithms to solve problems, introducing a rigorous and structured programming methodology progressively and systematically, based essentially on the technique of downstream design of algorithms. Introduce the student in a real programming language. It is intended that the student perceives the difference between the flexibility of the pseudo-algorithmic notation that is used in the first subjects and the strict syntax of a real programming language, both in its lexical aspects (valid words of the language ), syntactic (rules to combine) and semantic (meaning of the same). To habit the student to develop programs following a style norms that seek to achieve quality programs. These rules of style include those that facilitate the compression of the code, such as the use of comments, indentation of the code, the use of names suitable for data types, etc. Provide a vision of the functional unitsof the computer and its interconnection. Offer the student a broad knowledge of how the computer works at a low level. Introduce machine code and assembler language and show the translation of the basic structures of high level to low level. Show the different levels of hardware and software necessary for the operation of computers and their interconnection.
Resum: Esta asignatura tiene un carácter general e introductorio a la informática. Se divide en dos grandes ejes: el 1 Esta asignatura tiene un carácter general e introductorio a la informática. Se divide en dos grandes ejes: el primero comprende el estudio de los aspectos metodológicos de la programación y el aprendizaje de un lenguaje de alto nivel y el segundo consiste en la introducción de los conceptos básicos de la estructura de los computadores y de los principios de diseño. Por tanto, los objetivos generales que se proponen para la asignatura son los siguientes: Proporcionar una visión general de la informática, introduciendo sus antecedentes históricos y explicando los conceptos básicos: hardware, software, sistema operativo, estructura de un ordenador, algoritmo, programa y lenguajes de programación, compilador, intérprete, etc. Familiarizar al alumno / a con el ordenador. Entender el ciclo de vida del software: analizar el problema (entender lo que se nos pide), diseño (proponer una solución al problema), implementación (codificación en un lenguaje de programación de la solución elegida), prueba (realización de un test de manera sistemática para asegurar la corrección de la solución implementada). Dotar al alumno / a de la capacidad de diseño de algoritmos para la resolución de problemas, introduciendo de manera progresiva y sistemática una metodología rigurosa y estructurada de programación, basada fundamentalmente en la técnica del diseño descendente de algoritmos. Introducir al alumno / a en un lenguaje de programación real. Se pretende que el alumno perciba la diferencia entre la flexibilidad de la notación pseudo-algorítmica que se emplea en los primeros temas y la estricta sintaxis de un lenguaje de programación real, tanto en sus aspectos léxicos (palabras válidas del lenguaje ), sintácticos (reglaspara combinarlas) y semánticos (significado de las mismas). Habituar al alumno / a desarrollar programas siguiendo unas normas de estilo tendentes a conseguir programas de calidad. Dentro de estas normas de estilo engloban aquellas que facilitan la compresión del código, como pueden ser el uso de comentarios, la indentación del código, la utilización de nombres adecuados para los tipos de datos, etc. Proporcionar una visión de las unidades funcionales del ordenador y su interconexión. Ofrecer al alumno / a un conocimiento amplio del funcionamiento del ordenador a bajo nivel. Introducir el código máquina y el lenguaje ensamblador y mostrar la traducción de las estructuras básicas de alto nivel a bajo nivel. Mostrar los diferentes niveles de hardware y software necesarios para el funcionamiento de los ordenadores y su interconexión.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Grau en Enginyeria Informàtica (Menció en Enginyeria de Computadors) i Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació [1206] ; Grau en Enginyeria Informàtica (Menció en Tecnologies de la Informació) i Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació [1207] ; Enginyeria Informàtica [958]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
10 p, 128.3 KB

Anglès
9 p, 125.8 KB

Castellà
10 p, 128.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-01, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir