Gènere, Famílies i Institucions Educatives [105792]
Agud Morell, Ingrid
Bertran, Marta
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Títol variant: Gender, Families and Educational Institutions
Títol variant: Género, Familias e Instituciones Educativas
Data: 2022-23
Resum: L'assignatura Gènere, Famílies i Institucions Educatives recull els àmbits de la pedagogia i l'antropologia en l'estudi dels agents i institucions educatives, necessaris en la formació d'expertes en estudis socioculturals de gènere. Té l'objectiu d'estudiar el concepte d'infàncies les formes organitzatives com és la família o altres i la seva relació amb les institucions educatives. També analitza els conceptes educatius a partir de discursos emergents en els estudis de gènere. És a dir: - Analitzar críticament la construcció del concepte infàncies des de diverses perspectives del coneixement antropològic, pedagògic i els estudis feministes-queer sobre infàncies. - Analitzar les formes organitzatives i els models parentals i de criança des d'una perspectiva interseccional i de gènere - Conèixer les institucions educatives formals i el qüestionament d'aquestes de les principals autores de la pedagogia crítica, feminista i queer.
Resum: The subject Gender, Families and Educational Institutions covers the fields of pedagogy and anthropology in the study of educational agents and institutions, necessary in the training of experts in sociocultural studies of gender. It aims to study the concept of childhood, organizational forms such as the family or others and their relationship with educational institutions. It also analyses educational concepts from emerging discourses in gender studies. Specific goals are: - Critically analyse the construction of the concept of childhood from various perspectives of anthropological and pedagogical knowledge and feminist-queer studies on childhood. - Analyse organizational forms and parenting models from an intersectional and gender perspective. - Get to know the formal educational institutions and from a critical perspective with the main authors of critic, feminist and queer pedagogy.
Resum: La asignatura Género, Familias e Instituciones Educativas recoge los ámbitos de la pedagogía y la antropología en el estudio de los agentes e instituciones educativas necesarios en la formación de expertas en estudios socioculturales de género. Tiene como objetivo estudiar el concepto de infancias, las formas organizativas como es la familia u otras y su relación con las instituciones educativas. También analiza los conceptos educativos a partir de discursos emergentes en sus estudios de género. Es decir: - Analizar críticamente la construcción del concepto infancia desde diversas perspectivas del conocimiento antropológico, pedagógico y los estudios feministas-queer sobre infancias. - Analizar las formas organizativas y los modelos parentales y de crianza desde una perspectiva interseccional y de género. - Conocer las instituciones educativas formales y el cuestionamiento de estas desde las principales autoras de la pedagogía crítica, feminista y queer.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Estudis Socioculturals de Gènere [2503878]
Pla d'estudis: Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 105.1 KB

Anglès
4 p, 102.6 KB

Castellà
5 p, 106.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-01, darrera modificació el 2023-01-22



   Favorit i Compartir