Plans de Lectura [42955]
Portell Rifà, Joan
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Reading Plans
Títol variant: Planes de Lectura
Data: 2022-23
Resum: Aquest mòdul és obligatori i se centrarà en la planificació de la lectura en els centres educatius i socials. Seguint les aportacions de la recerca en cada camp, s'abordaran les bases sobre l'aprenentatge de la lectura (comprensió i interpretació de diferents tipus de textos), l'aprenentatge mitjançant la lectura (des de totes les àrees del currículum) i la lectura per plaer (estratègies per al foment de la lectura i la construcció d'hàbits lectors). Es desenvoluparan estratègies de diagnòstic sobre el tractament de la lectura en els centres educatius i en altres entorns. Es presentarà el Pla de lectura de centre com una eina global que recull i sistematitza els objectius, les metodologies i les estratègies per incidir en l'aprenentatge lector. A més es coneixeran alguns plans de lectura d'altres indrets del món a fi d'observar-ne les característiques pròpies i els possibles aprenentatges que se'n poden derivar.
Resum: This is a compulsory module whose main objective is to provide an insight into how to plan reading education at schools and at other social establishments. Current research findings will be presented so as to set the ground for understanding how children learn to read (how they comprehend and interpret different types of texts), learn by reading (across the curriculum) and read for pleasure (how they acquire reading habits and how teachers can promote them). Participants will also learn to develop strategies to diagnose how reading is planned at school and at other milieus. Participants will also discuss what a School Reading Plan should be like if it is aimed to become a pedagogical tool to set school objectives, methodologies and strategies to promote reading education. In addition, some reading plans from other parts of the world will be known in order to observe their own characteristics and the possible learnings that can be derived from them.
Resum: Este módulo es obligatorio y se centrará en la planificación de la lectura en los centros educativos y sociales. Siguiendo las aportaciones de la investigación en cada campo, se abordarán las bases sobre el aprendizaje de la lectura (comprensión e interpretación de diferentes tipos de textos), el aprendizaje mediante la lectura ( desde todas las áreas del currículo) y la lectura por placer (estrategias para el fomento de la lectura y la construcción de hábitos lectores). Se desarrollarán estrategias de diagnóstico sobre el tratamiento de la lectura en los centros educativos y en otros entornos. Se presentará el Plan de lectura de centro como una herramienta global que recoge y sistematiza los objetivos, las metodologías y las estrategias para incidir en el aprendizaje lector. Además, se conocerán algunos planes de lectura de otras partes del mundo con el fin de observar sus propias características y los posibles aprendizajes que se puedan derivar de ellas.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [4313816]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 106.9 KB

Anglès
5 p, 107.2 KB

Castellà
5 p, 108.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-08, darrera modificació el 2023-01-22



   Favorit i Compartir