Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
Desafiaments i possibilitats per construir una escola lingüísticament i culturalment inclusiva : una conversa entre Luci Nussbaum i Siham Lech-Hab
Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona)
Lech-Hab, Siham

Additional title: Challenges and possibilities to build a linguistically and culturally inclusive school : a conversation between Luci Nussbaum and Siham Lech-Hab
Additional title: Desafíos y posibilidades para construir una escuela lingüísticamente y culturalmente inclusiva : una conversación entre Luci Nussbaum y Siham Lech-Hab
Additional title: Défis et possibilités pour la construction d'une école linguistiquement et culturellement inclusive : une conversation entre Luci Nussbaum et Siham Lech-Hab
Date: 2022
Abstract: La conversa que es desenvolupa a continuació entre Luci Nussbaum i Siham Lech-Hab gira entorn de quins són, encara avui, els desafiaments i les possibilitats de la presència d'escolars d'origen migrant a l'escola de Catalunya, així com quines oportunitats ofereix aquesta realitat tant a les escoles com a la universitat. El diàleg que s'estableix entre ambdues convidades permet projectar una mirada de passat, de present i, sobretot, de futur, per destacar aspectes rellevants que cal considerar, com ara les trajectòries diverses de l'alumnat, la revisió d'algunes pràctiques d'acollida o la necessària col·laboració entre les escoles i la universitat per a la formació de professorat.
Abstract: The conversation that takes place below between Luci Nussbaum and Siham Lech-Hab revolves around what are, even today, the challenges and the possibilities of the presence of children with migrant family backgrounds in the school of Catalonia, as well as what opportunities this reality offers both in schools and in the university. The dialogue established between the two guests allows us to project a look at the past, the present and, above all, the future, to highlight relevant aspects that need to be considered, such as the diverse trajectories of students, the revision of certain reception practices or the necessary collaboration between schools and the university for teacher training.
Abstract: La conversación que se desarrolla a continuación entre Luci Nussbaum y Siham Lech-Hab gira alrededor de cuáles son, todavía hoy en día, los desafíos y las posibilidades de la presencia de escolares de origen migrante en la escuela de Cataluña, así como cuáles son las oportunidades que ofrece esta realidad tanto en las escuelas como en la universidad. El diálogo que se establece entre ambas invitadas permite proyectar una mirada de pasado, de presente y, sobre todo, de futuro, para destacar aspectos relevantes que hay que considerar, como por ejemplo las trayectorías diversas del alumnado, la revisión de algunas prácticas de acogida o la necesaria colaboración entre las escuelas y la universidad para la formación de profesorado.
Abstract: La conversation suivante entre Luci Nussbaum et Siham Lech-Hab tourne autour des défis et des possibilités de la présence d'élèves d'origine immigrée dans les écoles de Catalogne aujourd'hui, ainsi que des opportunités que cette réalité offre à la fois dans les écoles et à l'université. Le dialogue établi entre les deux invités permet de jeter un regard sur le passé, le présent et surtout l'avenir, afin de mettre en évidence les aspects pertinents à prendre en compte, tels que les trajectoires diverses des étudiants, la révision de certaines pratiques d'accueil ou la nécessaire collaboration entre écoles et universités pour la formation des enseignants.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Migració ; Plurilingüisme ; Inclusió ; Formació de docents ; Migration ; Plurilingualism ; Inclusion ; Teacher training ; Migración ; Plurilingüismo ; Inclusión ; Formación de docentes ; Plurilinguisme ; Formation des enseignants
Published in: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. e1125 (Interviews) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v15-n2-llompart-nussbaum-lech-hab
DOI: 10.5565/rev/jtl3.1125


15 p, 244.3 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Research articles

 Record created 2022-07-09, last modified 2023-04-30



   Favorit i Compartir