Desenvolupament i Innovació [103256]
Guamis López, Buenaventura
Gràcia Julià, Alvar
Bauer, Sébastien
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària

Título variante: Development and Innovation
Título variante: Desarrollo e Innovación
Fecha: 2022-23
Resumen: Per cursar correctament l'assignatura és necessari tenir una idea clara dels conceptes explicats en les assignatures anteriors. Concretament per estudiar les metodologies del desenvolupament de nous productes és molt important el coneixement previ dels processos de la indústria alimentària, el coneixement de les matèries primeres i additius, de la nutrició humana, així com les normatives vigents en cada moment. En d'altres àmbits és també important tant el coneixement de la estructura organitzativa de les empreses i dels mecanismes de decisió i per altre banda conèixer i diferenciar els conceptes de recerca ,desenvolupament i Innovació, així com algun coneixement sobre càlcul de costos, mercats, distribució i etiquetatge i presentació de productes. La innovació és una característica pròpia de les economies d' avantguarda i és de gran importància per garantir la competitivitat de les empreses, al igual que el coneixement de la protecció de la propietat intel·lectual i també de com es produeix la transferència tecnològica. Objectius de l'assignatura: - Conèixer els conceptes i la diferència entre investigació, desenvolupament i innovació - Conèixer la metodologia per el desenvolupament de nous productes - Conèixer les fases que porta a un nou producte des de el seu desenvolupament fins que surt al mercat - Conèixer les formes per aproximar-se al sistema distributiu dels productes 1 - Conèixer les formes per aproximar-se al sistema distributiu dels productes - Calcular el cost del desenvolupament d'un nou producte - Conèixer l'estructura de l'empresa alimentària i els seus mecanismes de decisió - Conèixer els departaments i factors que participen en l'empresa durant el desenvolupament i llançament d'un nou producte - Conèixer l'evolució actual de la indústria alimentària i les necessitats del mercat - Conèixer els elements de màrqueting necessaris per els gestors empresarials - Conèixer els elements i enfocaments necessaris per la realització del pla de negoci del producte - Detecció de nínxols de mercat I orientació personal - Conèixer la responsabilitat social a la indústria alimentària - Conèixer les possibilitats d'innovació que té la indústria alimentària - Conèixer com es crea una nova empresa alimentària basada en la innovació - Conèixer els mecanismes de protecció intel·lectual, transferència de tecnologia i explotació. - Conèixer tècniques de creativitat i innovació - Tècniques de presentació i defensa de projectes - Conèixer innovació tecnològica que pot afavorir la creació de nous productes - Conèixer el Pla de Comunicació específic de la indústria alimentaria.
Resumen: To study the course successfully, it is necessary to have a clear idea of the concepts explained in the previous subjects. Specifically, studying new product development methodologies is very important to have prior knowledge of food industry processes, knowledge of raw materials and additives, human nutrition, as well as the standards in force in a moment at a time. In other areas, knowledge of the organizational structure of companies and decision-making mechanisms is also important, and on the other hand, understanding and differentiating the concepts of research, development and innovation, as well as knowledge on cost calculation, markets, distribution and labelling and product presentation. Innovation is a feature of cutting-edge economies and is of great importance in ensuring the competitiveness of enterprises, as well as knowledge of theprotection of intellectual property and also on how technology transfer takes place. Course Objectives: - Learn the concepts and the difference between research, development and innovation - Know the methodology for the development of new products 1 - Know the methodology for the development of new products - Know the phases that lead to a new product fromits development until it reaches the market - Know ways to get closer to the distribution system of products - Costing the cost of developing a new product - Know the structure of the food business and its decision-making mechanisms - Know the departments and factors involved in the company during the development and launch of a new product - Learn about the current evolution of the food industry and the needs of the market - Learn the marketing elements business managers need - Know the elements and approachesneeded to realize the product business plan - Market niche detection and personal guidance - Knowing social responsibility in the food industry - Learn about the possibilities of innovation in the food industry - Knowing how to create a new food company based on innovation - Learn the mechanisms of intellectual protection, technology transfer and exploitation. - Knowledge of creativity and innovation techniques - Project presentation and promotion techniques - Learn about technological innovation that can supportthe creation ofU. S. products - Know the food industry-specific communication plan.
Resumen: Para estudiar con éxito el curso, es necesario tener una idea clara de los conceptos explicados en las asignaturas anteriores. Específicamente, estudiar las metodologías de desarrollo de nuevos productos es muy importante el conocimiento previo de los procesos de la industria alimentaria, el conocimiento de las materias primas y aditivos, de la nutrición humana, así como las normas En vigor en un momento dado. En otras áreas, el conocimiento de la estructura organizativa de las empresas y los mecanismos de toma de decisiones también es importante, y por otro lado, conocer y diferenciar los conceptos de investigación, desarrollo e innovación, así como algunos Conocimientos sobre cálculo de costes, mercados, distribución y etiquetado y presentación de productos. La innovación es una característica de las economías de vanguardia y es de gran importancia para garantizar la competitividad de las empresas, así como el conocimiento de laprotección de la propiedad intelectual y también de Cómo se lleva a cabo la transferencia de tecnología. Objetivos del curso: - Aprender los conceptos y la diferencia entre investigación, desarrollo e innovación 1 - Conocer la metodología para el desarrollo de nuevos productos - Conocer las fases que conducen a un nuevo producto desdesu desarrollo hasta que llega al mercado - Conocer las formas de acercarse al sistema distributivo de los productos - Cálculo del coste del desarrollo de un nuevo producto - Conocer la estructura de la empresa alimentaria y sus mecanismos de toma de decisiones - Conocer los departamentos y factores que participanen la empresa durante el desarrollo y lanzamiento de un nuevo producto - Conocer la evolución actual de la industria alimentaria y las necesidades del mercado - Conozca los elementos de marketing que necesitan los gerentes de negocios - Conocer los elementos y enfoques necesarios para la realización del plan de negocio del producto - Detección de nichos de mercado y orientación personal - Conocer la responsabilidad social en la industria alimentaria - Conozca las posibilidades de innovación que tiene la industria alimentaria - Saber crear una nueva empresa alimentaria basada en la innovación - Aprender los mecanismos de protección intelectual, transferencia de tecnología y explotación. - Conocimiento de la creatividad y las técnicas de innovación - Técnicas de presentación y promoción de proyectos - Aprender sobre la innovación tecnológica que puede favorecer la creación de noproductos estadounidenses - Conocer el plan de comunicación específico de la industria alimentaria.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Ciència i Tecnologia dels Aliments [2501925]
Plan de estudios: Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 107.0 KB

Anglès
7 p, 108.8 KB

Castellà
7 p, 109.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2022-07-15, última modificación el 2023-02-22



   Favorit i Compartir