Testing the product test
Brea-Solis, Humberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
Lovell, C. A. Knox (University of Queensland)
Grifell-Tatjé, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
University of Queensland. Centre for Efficiency and Productivity Analysis

Publicació: School of Economics University of Queensland : Centre for Efficiency and Productivity Analysis, 2010
Resum: The product test asks the product of a quantity index number and a price index number to equal the corresponding value change. The literature treats the product test as being so important that it is used to identify acceptable index number pairs, and to construct implicit index numbers when an otherwise desirable pair fails the test. We treat the product test as a hypothesis to be tested, and we provide an empirical application.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Anglès
Col·lecció: Working papers series (University of Queensland. Centre for Efficiency and Productivity Analysis); 07/2010
Document: Working paper ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Product test ; Index numbers

Adreça alternativa: https://economics.uq.edu.au/cepa/working-papers#2010


8 p, 145.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers

 Registre creat el 2022-07-16, darrera modificació el 2024-06-21



   Favorit i Compartir