El periodisme de viatges en l'era digital : influencers, periodistes i agències de viatges
Ramos Fontcuberta, Carla
Plana Espinet, Gina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: El periodismo de viajes en la era digital : influencers, periodistas y agencias de viajes
Título variante: Travel journalism in the digital age : influencers, journalists and travel agencies
Fecha: 2022
Descripción: 69 pag.
Resumen: El periodisme de viatges s'ha transformat amb l'aparició de les xarxes socials. Els influencers s'han convertit en els nous comunicadors de viatges i els periodistes s'han hagut d'adaptar a les noves formes de comunicació per Internet. Aquest estudi analitza a través d'una enquesta com es documenta la societat catalana per planificar un viatge. Al mateix temps comprova si els periodistes i les agències de viatges han quedat desplaçats per les persones influents o bé si l'autoria de la informació publicada a Internet no és rellevant.
Resumen: El periodismo de viajes se ha transformado con la aparición de las redes sociales. Los influencers se han convertido en los nuevos comunicadores de viajes y los periodistas se han tenido que adaptar a las nuevas formas de comunicación por Internet. Este estudio analiza a través de una encuesta cómo se documenta la sociedad catalana para planificar un viaje. Al mismo tiempo comprueba si los periodistas y las agencias de viajes han quedado desplazadas por los influencers o bien si la autoría de la información publicada en Internet no es relevante.
Resumen: Travel journalism has been transformed by social media. Influencers have become the new travel communicators and journalists have had to adapt to new forms of communication via Internet. This study analyses through a survey how Catalan society search for information when planning a trip. At the same time, it proves if journalists and travel agencies have been replaced by influencers or if the authorship of the information published on Internet is not relevant.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Periodisme [2501933]
Plan de estudios: Grau en Periodisme [1432]
Documento: Treball final de grau
Materia: Influencers ; Periodistes de viatges ; Agències de viatges ; Instagram ; YouTube



69 p, 1.3 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Comunicación. TFG

 Registro creado el 2022-10-17, última modificación el 2023-03-29



   Favorit i Compartir