Seqüències d'aprenentatge actiu i autoregulat en el context de l'aula invertida : el projecte c-flip
Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Cussó i Segura, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
Fajardo Martinez, Sonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Martínez, Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Moschetti, Mauro Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Pagés Mimó, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Sepúlveda-Parrini, Paloma

Fecha: 2022
Resumen: Les infografies que es presenten a continuació són el resultat de l'aplicació de la metodologia d'aula invertida en un conjunt d'assignatures. A continuació es detalla el conjunt de principis que articulen les infografies d'aquest producte digital: Els dissenys i redissenys han partit d'uns pilars comuns: a) el disseny de seqüències d'aprenentatge flexibles i amb el suport de les tecnologies digitals, i b) el foment de l'aprenentatge actiu i autoregulat (veure pàgina 1). Aquests pilars s'han posat en pràctica i han resultat en diversitat de: estratègies didàctiques per als diferents moments de la seqüència (previ, durant o després de la sessió síncrona), formats de recursos, eines digitals, i contextos comunicatius i agrupacions (veure pàgines 1-3). Les combinacions de tots els elements anteriorment citats han donat lloc a l'experimentació de quatre de les modalitats d'aula invertida existents en l'actualitat: tradicional, debat, grupal i virtual (veure pàgina 3). Set infografies mostren els dissenys implementats tot indicant el número de sessions en les que s'ha aplicat, el percentatge d'aprenentatge actiu, regulat i l'ús de tecnologies digitals. A més a més, per a cada disseny s'indiquen les estratègies aplicades per a la regulació de l'aprenentatge i per a l'aprenentatge actiu en cada moment de la seqüència d'aprenentatge. Fem ús d'icones per a indicar la tipologia de recursos, les eines digitals i les modalitats comunicatives i agrupacions (veure pàgines 4-10).
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Objecte d'aprenentatge
Materia: Aula invertida ; Autoregulació ; Aprenentatge actiu ; Sincronia ; Asincronia



11 p, 17.7 MB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales didácticos > Recursos docentes

 Registro creado el 2022-10-20, última modificación el 2023-09-05



   Favorit i Compartir