Google Scholar: cites
Consórcio de educação de Barcelona : evidências de gestão compartilhada de serviços educativos via consórcios públicos
Strelec, Thamara Caroline
Gallego, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
Costa, Valeriano Mendes Ferreira
Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques

Títol variant: Consorcio de educación de Barcelona : evidencias de gestión compartida de servicios educativos vía consorcios públicos
Títol variant: Consortium of education of Barcelona : evidence of shared management of educational services via public consortia
Data: 2019
Descripció: 22 pàg.
Resum: Partiendo de la inexistencia en Brasil de consorcios públicos exclusivamente de educación, bajo la Ley de Consórcios Públicos (Ley nº 11. 107/2005), este artículo toma como referencia el Consorcio de Educación de Barcelona, experiencia única en España de gestión compartida de redes públicas de enseñanza entre gobiernos, con el objetivo de comprender su modelo de gestión e identificar sus resultados y desafíos. Por medio de un estudio de caso, se constataron limitaciones para la implementación de programas y desafíos oriundos de las preferencias y de la herencia de los gobiernos, aunque el consorcio haya permitido la superación de problemas en la cobertura de la red de atendimiento y de sobreposiciones en la gestión.
Resum: Partindo da inexistência no Brasil de consórcios públicos exclusivamente de educação nos termos da Lei de Consórcios Públicos (Lei nº 11. 107/2005), este artigo toma como referência o Consórcio de Educación de Barcelona, experiência única na Espanha de gestão compartilhada de redes públicas de ensino entre governos, com o objetivo de compreender seu modelo de gestão e identificar seus resultados e desafios. Por meio de um estudo de caso, constataram-se limitações para a implementação de programas e desafios oriundos das preferências e herança dos governos, embora o consórcio tenha permitido a superação de problemas na cobertura da rede de atendimento e de sobreposições na gestão.
Resum: Based on the lack of public consortiums under the Public Consortia Law (Law nº 11. 107/2005) exclusively of education in Brazil, this article takes as reference the Barcelona Education Consortium, a unique experience in Spain of shared management of public education networks between governments, with the objective of understanding its management model and identifying its results and challenges. Through a case study, limitations were found for the implementation of programs and challenges arising from the preferences and inheritance of the governments, although it allowed the overcoming of problems in the coverage of the service network and overlaps in the management.
Nota: Aquest article ha estat elaborat durant la pràctica doctoral realitzada pel primer autor a l'Institut de Govern i Politiques Publiques de la Universitat Autònoma de Barcelona, ​​sota la direcció de la Prof.ª. Dra. Raquel Gallego Calderon i del Prof. Dr. Valeriano Mendes Ferreira Costa.
Nota: Altres ajuts: Projecte "Cooperação intergovernamental para a prestação de serviços educacionais: um estudo do Consórcio de Educação de Barcelona", Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP) (2015/25354-5).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Portuguès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Cooperación intergubernamental ; Consorcios Públicos ; Consorcio de Educación ; Políticas Públicas Educativas ; Cooperação intergovernamental ; Consórcios Públicos ; Consórcio de Educação ; Políticas Públicas Educacionais ; Ntergovernmental cooperation ; Public Consortia ; Education Consortium ; Public Educational Policies ; SDG 4 - Quality Education
Publicat a: Revista Brasileira de Política e Administração da Educação, Vol. 34 Núm. 3 (2019) , p. 689-710, ISSN 2447-4193

DOI: 10.21573/vol34n32018.80404


22 p, 622.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2023-01-11, darrera modificació el 2024-02-22



   Favorit i Compartir