L'Adquisició de l'elevació en Català : un experiment amb el verb semblar
Jo Galí, Sergi
Gavarró Algueró, Anna, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Imprint: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Description: 43 pag.
Abstract: A la bibliografia es troba que, de la mateixa manera que es troba un retard en l'adquisició de les passives, en anglès també hi ha un retard en l'adquisició de les oracions amb elevació. Entre els autors que han proposat hipòtesis per tal d'explicar el retard en l'adquisició de les oracions amb elevació hi ha Wexler (2004) i Orfitelli (2012). Fent experiments amb el verb seem en anglès, les dues hipòtesis prediuen que hi haurà un retard en l'adquisició de les oracions amb elevació però, en canvi, no hi haurà cap retard en l'adquisició de les oracions sense elevació. En aquest treball argumento que, fent un experiment similar als que s'han fet en anglès (judici de veritat) amb el verb semblar funcional en català, les dues hipòtesis faran prediccions del tot diferents, fet que en anglès no passa. Per tal de comprovar-ho, presento un experiment amb el verb semblar, amb una estructura similar a experiments que ja s'han fet anteriorment. Un cop fet l'experiment i analitzats els resultats, concloc que la hipòtesi d'Orfitelli (2004) és la que fa prediccions encertades pel català. Els resultats són especialment interessants perquè són contraris als resultats que els autors obtenen per l'anglès: mentre que en anglès no s'adquireix aquest tipus d'estructura fins als 6 anys, en català als 4 anys ja s'ha adquirit.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Studies: Estudis d'Anglès i Català [2504380]
Study plan: Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]
Document: Treball final de grau
Subject: Adquisició del llenguatge ; Elevació, Teoria del Desenvolupament de les Fases ; Hipòtesi de la Intervenció de l'Argument ; Moviment-A ; Adquisición del lenguaje ; Elevación ; Teoria del Desarrollo de las Fases ; Hipótesis de la Intervención del Argumento ; Movimiento-A ; Language acquisition ; Raising ; Theory of Phasal Development ; Argument Intervention ; A-movement



44 p, 750.5 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Philosophy and Letters. TFG

 Record created 2023-02-10, last modified 2023-02-12



   Favorit i Compartir