Fonaments de Programació [104337]
Benavente i Vidal, Robert
Alsina, Aitor
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Additional title: Foundations of Programming
Additional title: Fundamentos de Programación
Date: 2023-24
Abstract: Aquesta assignatura té un caràcter general i introductori a la programació. S'aprofundirà en l'estudi dels aspectes metodològics de la programació i l'aprenentatge d'un llenguatge d'alt nivell. Per tant, els objectius generals que es proposen per a l'assignatura són els següents: Entendre el cicle de vida del software: anàlisi del problema (entendre el que se'ns demana), disseny (proposar una solució al problema), implementació (codificació en un llenguatge de programació de la solució escollida), i prova (realització d'un test de manera sistemàtica per assegurar la correctesa de la solució implementada). Dotar l'estudiant de la capacitat de disseny d'algorismes per a la resolució de problemes, introduint de manera progressiva i sistemàtica una metodologia rigorosa i estructurada de programació, basada fonamentalment en la tècnica del disseny descendent d'algorismes. Introduir a l'estudiant en un llenguatge de programació real. Es pretén que l'estudiant percebi la diferència entre la flexibilitat de la notació pseudo-algorísmica que s'empra en els primers temes i l'estricta sintaxi d'un llenguatge de programació real, en els seus aspectes lèxics (paraules vàlides del 1 l'estricta sintaxi d'un llenguatge de programació real, en els seus aspectes lèxics (paraules vàlides del llenguatge), sintàctics (regles per combinar-les) i semàntics (significat de les mateixes). Habituar l'estudiant a desenvolupar programes seguint unes normes d'estil tendents a aconseguir programes de qualitat. Dins d'aquestes normes d'estil s'engloben aquelles que faciliten la comprensió del codi, com poden ser l'ús de comentaris, la indentació del codi, la utilització de noms adequats per als tipus de dades, etc.
Abstract: This subject has a general and introductory character to programming. The study of the methodological aspects of programming and the learning of a high level language will be deepened. Therefore, the general objectives proposed for the subject are the following: Understanding the life cycle of the software: analysis of the problem (understanding what is being asked), design (proposing a solution to the problem), implementation (coding in a programming language the chosen solution), and test (carrying out a test in a systematic way to ensure the correctness of the implemented solution). Providing the student with the ability to design algorithms for problem solving, introducing a rigorous and structured programming methodology in a progressive and systematic way (based on the technique of descending algorithm design). Introducing the student to a real programming language. It is intended that the student perceives the 1 Introducing the student to a real programming language. It is intended that the student perceives the difference between the flexibility of the pseudo-algorithmic notation used in the first topics and the strict syntax of a real programming language in different aspects: lexical (valid words of the language), syntactic (rules to combine them) and semantic (meaning of them). Making the student familiar with developing programs following some norms of style tending to obtain high quality programs. These style rules include those that facilitate the comprehension of the code, such as the use of comments, the indentation of the code, the use of appropriate names for data, etc.
Abstract: Esta asignatura tiene un carácter general e introductorio a la programación. Se profundizará en el estudio de los aspectos metodológicos de la programación y el aprendizaje de un lenguaje de alto nivel. Por tanto, los objetivos generales que se proponen para la asignatura son los siguientes: Entender el ciclo de vida del software: análisis del problema (entender lo que se nos pide), diseño (proponer una solución al problema), implementación (codificación en un lenguaje de programación de la solución elegida), y prueba (realización de un test de manera sistemática para asegurar la corrección de la solución implementada). Dotar al estudiante de la capacidad de diseño de algoritmos para la resolución de problemas, introduciendo de manera progresiva y sistemática una metodología rigurosa y estructurada de programación, basada fundamentalmente en la técnica del diseño descendente de algoritmos. Introducir al estudiante en un lenguaje de programación real. Se pretende que el estudiante perciba la diferencia entre la flexibilidad de la notación pseudo-algorítmica que se emplea en los primeros temas y la estricta sintaxis de un lenguaje de programación real, en sus aspectos léxicos (palabras válidas del 1 la estricta sintaxis de un lenguaje de programación real, en sus aspectos léxicos (palabras válidas del lenguaje), sintácticos (reglas para combinarlas) y semánticos (significado de las mismas). Habituar al estudiante a desarrollar programas siguiendo unas normas de estilo tendentes a conseguir programas de calidad. Dentro de estas normas de estilo engloban aquellas que facilitan la comprensión del código, como pueden ser el uso de comentarios, la indentación del código, la utilización de nombres adecuados para los tipos de datos, etc.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Grau en Enginyeria de Dades [2503758]
Study plan: Enginyeria de Dades [1394]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 115.4 KB

Anglès
7 p, 113.4 KB

Castellà
8 p, 115.1 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2023-07-01, last modified 2024-01-10



   Favorit i Compartir