Poetry, Spoken Word and Community Building : a Case Study in an EFL High School Classroom
Hinojosa Soriano, Patricia
Kruszynska, Klaudia Anna, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Publicación: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Descripción: 66 pag.
Resumen: Nowadays, EFL classroom in Catalan public schools dedicates scarcely any time to poetry; it lacks in providing students with the opportunity to reflect on oral tradition and the power behind spoken word. Hence, the observed generalised resistance most students show towards this field. Nevertheless, this master's dissertation explores the use of poetry and spoken word as a powerful and efficient tool for classroom community building. In order to conduct the research, the implementation of a threesession teaching unit for a 4th of ESO class in a public secondary school in a neighbourhood in Barcelona is carried out. The unit, which is titled "Community Garden" and which has as a final product the creation of a written poem later to be shared out loud with the whole group, is analysed through qualitative approaches (The Grounded Theory).
Resumen: Avui dia, l'aula de l'EFL a les escoles públiques catalanes dedica poc temps a la poesia; manca de l'oportunitat de donar a l'alumnat un espai on reflexionar sobre la tradició oral i el poder que hi ha darrere de la paraula parlada. Això explica la resistència generalitzada observada que la majoria de l'alumnat mostra cap a aquest camp. No obstant això, la dissertació d'aquest màster explora l'ús de la poesia i la paraula parlada com a eina potent i eficient per a la construcció de comunitat a l'aula. Per tal de dur a terme la recerca, s'implementa una unitat didàctica de tres sessions per a una classe de 4t d'ESO en una escola secundària pública d'un barri de Barcelona. La unitat, que es titula "Jardí Comunitari" i que té com a producte final la creació d'un poema escrit que després és compartit en veu alta amb tot el grup, s'analitza a través d'enfocaments qualitatius (Teoria Fonamentada).
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Lengua: Anglès
Titulación: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4314496]
Plan de estudios: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1528] ; Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1459] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Documento: Treball de fi de postgrau
Materia: Poetry ; Spoken word ; Community building ; EFL students ; Public secondary school ; Qualitative apprPoesia ; Paraula parlada ; Comunitat ; Alumnat d'EFL ; Escola secundària ; Enfocaments qualitatius.aches



67 p, 5.9 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Ciencias de la Educación. TFM

 Registro creado el 2023-08-24, última modificación el 2024-03-29



   Favorit i Compartir