Google Scholar: citas
Group strategy-proofness in private good economies
Barberà, Salvador 1946- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
Berga, Dolors (Universitat de Girona)
Moreno, Bernardo (Campus de El Ejido)

Fecha: 2016
Resumen: Many salient rules to allocate private goods are not only strategyproof, but also group strategy-proof, in appropriate domains of definition, hence diminishing the traditional conflict between incentives and efficiency. That is so for solutions to matching, division, cost sharing, house allocation, and auctions, in spite of the substantive disparity between these cases. In a general framework encompassing all of them, we prove that the equivalence between the two forms of strategy-proofness is due to an underlying common structure that transcends the many differences between the contexts and the mechanisms for which it holds. (JEL C78, D44, D63, D71, D82).
Ayudas: Ministerio de Ciencia e Innovación SEV-2011-0075
Ministerio de Ciencia e Innovación ECO2008-04756
Ministerio de Economía y Competitividad ECO2014-53051-P
Ministerio de Ciencia e Innovación ECO2010-16353
Ministerio de Economía y Competitividad ECO2013-45395-R
Ministerio de Economía y Competitividad ECO2014-53767
Nota: Altres ajuts: SGR2014-515 ; SGR2009-0189 ; 2014-SGR-1360; Junta de Andalucia: SEJ4941, SEJ-5980; ECO2011-29355
Derechos: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: American Economic Review, Vol. 106 Núm. 4 (2016) , p. 1073-1099, ISSN 1944-7981

DOI: 10.1257/aer.20141727


27 p, 614.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2023-10-26, última modificación el 2025-03-29



   Favorit i Compartir