Google Scholar: cites
La actuación docente de los formadores de formación profesional y ocupacional
Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Navío Gámez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Turón García, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Data: 1996
Resum: En el presente artículo se analiza la actuación docente de los formadores en los ámbitos de formación profesional y ocupacional presentando los resultados obtenidos sobre el perfil del formador de formación profesional y ocupacional. La síntesis del conjunto de información registrada por procedimientos cuantitativos y cualitativos destaca la interacci6n entre la teoria y la práctica y la participación de los alumnos. En el primer aspecto se manifiestan matices diferenciales en el seno de ambos tipos de formación para el empleo. El segundo de los aspectos señalados apunta coincidencias en los dos ámbitos analizados y se evidencia la pertinencia de partir de las necesidades de los alumnos.
Resum: En aquest article s'analitza la actuació docent dels formadors en els àmbits de formació professional i ocupacional presentant els resultats obtinguts sobre el perfil del formador de formació professional i ocupacional. La síntesi del conjunt d'informació registrada per procediments quantitatius i qualitatius destaca la interacció entre la teoria i la pràctica i la participació dels alumnes. En el primer aspecte es manifesten matisos diferencials en el si dels dos tipus de formació¡ per a l'ocupació. El segon dels aspectes assenyalats apunta coincidències en els dos àmbits analitzats i es fa palesa la pertinència de partir de les necessitats dels alumnes.
Resum: The teaching performance of the trainers in occupational and vocational training area is analysed in this study. It shows the obtained results about the vocational occupational trainer professional profile. The synthesis of the whole information that has been reported through quantitative and qualitative process, emphasises the interaction between theory and practice and theparticipation of students. At the first sight the different shades are dernostrated in both types of ernployrnent training. The second one sets down sorne coincidences in the analysed areas and it proves that starting forrn students needs is pertinent.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Formación profesional ; Formación ocupacional ; Actuación docente ; Perfil profesional ; Formació professional ; Formació ocupacional ; Actuació docent ; Perfil professional ; Vocational training ; Ocupational training ; Training performance ; Professional profile
Publicat a: Educar, N. 20 (1996) p. 87-104, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/42299
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v20-jurado-navio-turon
DOI: 10.5565/rev/educar.409


18 p, 526.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-09-05, darrera modificació el 2022-02-19



   Favorit i Compartir