Economia i finançament de la comunicació
Gómez-Domínguez, Pablo (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
Imprint: |
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023 |
Abstract: |
El sector de la comunicació català manté la seva vitalitat i el seu dinamisme en un entorn d'alta complexitat i competència global. A Catalunya aporta un 2,9% del producte interior brut (2021); les dades d'inversió publicitària permeten ser optimistes, amb una recuperació en el període postpandèmia, en què el 2021 se superen els 1. 300 milions d'euros d'inversió d'anunciants catalans al conjunt d'Espanya després del decreixement registrat l'any 2020. El negoci de l'entreteniment audiovisual i la comunicació corporativa/publicitària són els sectors que acumulen el major volum d'ingressos i de treballadors. En aquest context, les principals empreses que conformen el macrosector comunicatiu s'enfronten a múltiples reptes, que van des de l'acceleració tecnològica fins a la necessitat de participar en l'ecosistema global per mantenir-se competitives, passant pel paper cabdal dels mitjans digitals com a font d'ingressos publicitaris i d'explotació. |
Grants: |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2021SGR-00179
|
Note: |
L'edició d'aquesta publicació s'ha portat a terme en el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a grup consolidat de recerca per la Generalitat de Catalunya (2005SGR00181; 2009SGR00615; 2014SGR1594; 2017SGR0760; 2021SGR-00179) |
Note: |
Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La dotzena edició, corresponent al bienni 2021-2022, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Naturgy |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Català |
Document: |
Capítol de llibre |
Subject: |
Catalunya ;
Comunicació ;
Economia de la comunicació |
Published in: |
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 33-54, ISBN 978-84-127367-1-7 |
Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/284362
The record appears in these collections:
Research literature >
UAB research groups literature >
Research Centres and Groups (research output) >
Social and Legal Sciences >
InCom-UAB – the Institute of Communication at the Autonomous University of Barcelona (UAB)Books and collections >
Book chapters
Record created 2023-11-09, last modified 2024-05-18