Google Scholar: cites
Cuando llevamos a clase la secuencia : L'aspecte lèxic a la carta. Una seqüència per al treball de la riquesa verbal en les produccions escrites
Rodríguez Pérez, Silvia (Institut Josep Tapiro)

Títol variant: Quan portem a classe la seqüència : L'aspecte lèxic a la carta. Una seqüència per al treball de la riquesa verbal a les produccions escrites
Títol variant: When we bring the sequence to class : L'aspecte lexic a la carte. A sequence for the work of verbal wealth in written productions
Data: 2023
Resum: Este artículo desarrolla la aplicación en el aula de una propuesta didáctica realizada por Isabel Crespí y Ares Llop en torno al estudio del aspecto léxico con el objetivo de mejorar el repertorio léxico del alumnado y la producción de textos descriptivos. Tras una descripción de la propuesta, se realiza una revisión crítica con el objetivo de validar una posible adaptación al marco curricular vigente en clave de situación de aprendizaje y se revisa su implementación en el aula comentando los puntos fuertes y algunas sugerencias de mejora. Por último, se incluyen los anexos con una propuesta de traducción al castellano de las actividades.
Resum: Aquest article desenvolupa l'aplicació a l'aula d'una proposta didàctica realitzada per Isabel Crespí i Ares Llop al voltant de l'estudi de l'aspecte lèxic amb l'objectiu de millorar el repertori lèxic de lalumnat i la producció de textos descriptius. Després d'una descripció de la proposta, es fa una revisió crítica amb l'objectiu de validar una possible adaptació al marc curricular vigent en clau de situació d'aprenentatge, i se'n revisa la implementació a l'aula comentant els punts forts i algunes possibles millores. Finalment, s'hi inclouen els annexos amb una proposta de traducció al castellà de les activitats.
Resum: This paper presents the application in the classroom of a proposed sequence made by Isabel Crespí and Ares Llop about the study of lexical aspect in the second stage of Secondary School Studies as a tool to facilitate the enrichment of vocabulary and the dynamicity of learners' written descriptions. After a description of the proposed, then a critical review is carried out with the aim of validating a possible adaptation to the current curricular framework in terms of the learning scenario. Following stage focuses on its implementation in the classroom and is reviewed, commenting on the strong points and some possible improvements. The last part, annexes are included with a proposal for the translation into Spanish.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Aspecto léxico ; Situación de aprendizaje ; Reflexión metalingüística ; Texto descriptivo ; Vectores ; Aspecte lèxic ; Situació d'aprenentatge ; Reflexió metalingüística ; Text descriptiu ; Vectors ; Lexical aspect ; Learning situation ; Metalinguistic reflection ; Descriptive texts ; Vector
Publicat a: ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 6 Núm. 1 (2023) , p. 145-166 (Gramática en el aula) , ISSN 2565-0394

Adreça original: https://revistes.uab.cat/regroc/article/view/v6-rodriguez-perez
DOI: 10.5565/rev/regroc.99


22 p, 695.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2023-12-20, darrera modificació el 2024-03-24



   Favorit i Compartir