U-space estructura del espacio aéreo
Larred Blanco, Paula
Muñoz Gamarra, Jose Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Título variante: U-space estructura del espai aeri urbà
Título variante: Urban U-space airspace structure
Fecha: 2022
Resumen: La següent tesi se centra en l'estructuració de l'espai aeri de baix nivell per a la integració segura de sistemes aeris no tripulats (drons) en zones urbanes. L'objectiu és definir estructures d'espai aeri per a dos barris, Ciutat Vella i Eixample, i determinar la densitat de trànsit òptima utilitzant el servei de Resolució de Conflictes Estratègics del U-Space. L'estudi explora els conceptes del U-Space, els marcs normatius, les categories operatives i els volums de l'espai aeri. També examina el funcionament del servei de Resolució de Conflictes d'Estratègia i el disseny de vertiports en entorns urbans. L'aplicació pràctica implica la utilització d'Open Street Map i la programació en Python per a la representació gràfica. Les simulacions realitzades amb DronAs Analyzer generen trànsit i analitzem els resultats per ambdós barris i els comparem. Els resultats demostren la importància d'un espai aeri ben estructurat i gestionat i determinen les densitats de trànsit òptimes per a unes operacions eficients i segures. La investigació contribueix a l'èxit de la integració dels drons en l'espai aeri urbà, la qual cosa permetrà ampliar les seves funcions i aplicacions en els propers anys.
Resumen: La siguiente tesis se centra en la estructuración del espacio aéreo de bajo nivel para la integración segura de sistemas aéreos no tripulados (drones) en zonas urbanas. El objetivo es definir estructuras de espacio aéreo para dos barrios, Ciutat Vella y Eixample, y determinar la densidad de tráfico óptima utilizando el servicio de Resolución de Conflictos Estratégicos de U-Space. El estudio explora los conceptos de U-Space, los marcos normativos, las categorías operativas y los volúmenes del espacio aéreo. También examina el funcionamiento del servicio de Resolución de Conflictos de Estrategia y el diseño de vertiports en entornos urbanos. La aplicación práctica implica la utilización de Open Street Map y la programación en Python para la representación gráfica. Las simulaciones realizadas con DronAs Analyzer generan tráfico y, a continuación, se analizan los resultados para ambos barrios y se comparan. Los resultados demuestran la importancia de un espacio aéreo bien estructurado y gestionado y determinan las densidades de tráfico óptimas para unas operaciones eficientes y seguras. La investigación contribuye al éxito de la integración de los drones en el espacio aéreo urbano, lo que permitirá ampliar sus funciones y aplicaciones en los próximos años.
Resumen: The follow thesis focuses on structuring low-level airspace for the safe integration of unmanned aerial systems (drones) in urban areas. The objective is to define airspace structures for two neighborhoods, Ciutat Vella and Eixample, and determine the optimal traffic density using the Strategy Conflict Resolution service of U-Space. The study explores U-Space concepts, regulatory frameworks, operational categories, and airspace volumes. It also examines the functioning of the Strategy Conflict Resolution service and the design of vertiports in urban environments. Practical implementation involves utilizing Open Street Map and Python programming for graph representation. Simulations done with DronAs Analyzer generate traffic and, we analyze the results for both neighborhoods and compare it. The findings demonstrate the importance of well-structured and well-managed airspace and determine optimal traffic densities for efficient and safe operations. The research contributes to the successful integration of drones in urban airspace, enabling expanded functions and applications in the coming years.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Titulación: Grau en Gestió Aeronàutica [2501233]
Plan de estudios: Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: U-Space ; Drons (uavs) ; Estructura de l'espai aeri urbà ; Seguretat ; Conflicte ; Densitat ; Espai aeri de baix nivell ; Vertiports ; Mitigació ; Estratègia de Resolució de Conflictes ; Eficient ; Open Street Map ; DronAs ; Drones (uavs) ; Estructura del espacio aéreo urbano ; Seguridad ; Conflicto ; Densidad ; Espacio aéreo de bajo nivel ; Mitigación ; Estrategia Resolución de Conflictos ; Eficiente ; Urban airspace structure ; Safety ; Conflict ; Density ; Low-level airspace ; Mitigation ; Strategy Conflict Resolution ; Efficient



3.2 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Escuela de Ingeniería. TFG

 Registro creado el 2024-01-11, última modificación el 2024-05-04



   Favorit i Compartir