Google Scholar: citations
El trabajo en equipo : dominio competencial en diferentes grados de la Universitat Autònoma de Barcelona y de la Universitat de Lleida
Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
París Mañas, Georgina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Torrelles Nadal, Cristina (Universitat de Lleida)
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Col·lectiu d'Investigadors en Formació Ocupacional - CIFO

Additional title: El treball en equip : domini competencial en diferents graus de la Universitat Autònoma de Barcelona i de la Universitat de Lleida
Additional title: Teamwork : competencies proficiency in different degrees at the Universitat Autònoma de Barcelona and the Universitat de Lleida
Date: 2016
Description: 12 pàg.
Abstract: Este artículo tiene como objetivo evaluar dimensiones de la competencia de trabajo en equipo de los estudiantes universitarios, para detectar sus debilidades y potencialidades. Se ha contado con una muestra de 245 estudiantes procedentes de diferentes grados. En ésta investigación la metodología empleada consiste en una autoevaluación y una coevaluación entre los miembros pertenecientes a un mismo equipo de trabajo, utilizando como instrumento para la recogida de datos la rúbrica RUTE (Rúbrica de Trabajo en Equipo). Esta evaluación multiactores tiene una doble finalidad: por un lado, se evalúa al sujeto a partir de la información proporcionada por los compañeros del equipo (coevaluación) y, paralelamente, es el propio sujeto quien evalúa su competencia de trabajo en equipo (autoevaluación). Los resultados muestran que los estudiantes universitarios aun tienen mucho margen para seguir desarrollando la competencia de trabajo en equipo, debiendo prestar especial atención a la "actuación de los partipantes según los objectivos" y a "el cumplimiento de las tareas asignadas a cada miembro". Una medida para remediar este déficit de dominio es potenciar su presencia, preparación y evaluación en la formación inicial de los graduados.
Abstract: Aquest article té com a objectiu avaluar dimensions de la competència de treball en equip dels estudiants universitaris, per a detectar les seves febleses i potencialitats. S'ha comptat amb una mostra de 245 estudiants procedents de diferents graus. En aquesta recerca la metodologia emprada consisteix en una autoavaluació i una coavaluació entre els membres pertanyents a un mateix equip de treball, utilitzant com a instrument per a la recollida de dades la rúbrica RUTE (Rúbrica de Treball en Equip). Aquesta avaluació multiactors té una doble finalitat: d'una banda, s'avalua al subjecte a partir de la informació proporcionada pels companys de l'equip (coavaluació) i, paral·lelament, és el propi subjecte qui avalua la seva competència de treball en equip (autoavaluació). Els resultats mostren que els estudiants universitaris fins i tot tenen molt de marge per a continuar desenvolupant la competència de treball en equip, havent de prestar especial atenció a "l'actuació dels partipants segons els objectius" i "al compliment de les tasques assignades a cada membre". Una mesura per a remeiar aquest dèficit de domini és potenciar la seva presència, preparació i avaluació en la formació inicial dels graduats.
Abstract: The purpose of this study was to evaluate some elements of teamwork's competence of the university students, to identify their weaknesses and potentials. The sample consisted of 245 students from different grades. In this study, the methodology consists of a self-evaluation and peer evaluation among members belonging to the same team; data were collected with the instrument Rubric RUTE (Teamwork's Rubric). This evaluation multi-actors has a double dimension: first, it evaluates the subject from the information provided by teammates (coevaluation) and, in parallel, is the own subject who evaluates his/her competence of teamwork (self-evaluation). The results show that university students still have much room to further develop the competence of teamwork and should pay special attention to the "performance of partipantes according to the objectives" and to "the fulfillment of the tasks assigned to each member. " A strategy to improve this deficit domain is strengthening its presence, preparation and evaluation in the initial training of graduates.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Trabajo en equipo ; Treball en equip ; Teamwork ; Competencia ; Competence ; Coevaluación ; Coevaluation ; Autoevaluación ; Autoavaluació ; Self-evaluation
Published in: UT. Revista de ciències de l'educació, Núm. 1 (2016) , p. 55-66, ISSN 2385-4731

Adreça original: https://revistes.urv.cat/index.php/ute/article/view/978
DOI: 10.17345/ute.2016.978


12 p, 317.0 KB

The record appears in these collections:
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2024-03-02, last modified 2024-05-04



   Favorit i Compartir