L'aprenentatge autònom dels criteris de pronunciació de la llengua catalana estàndard : Resultats d'una experiència basada en l'obra en línia 'Diccionari de dubtes del català oral'
Paloma, David, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Montserrat, Mònica

Data: 2012
Resum: Aquesta comunicació presenta els resultats d'una experiència d'aprenentatge autònom dels criteris de pronunciació de la llengua catalana estàndard. Els protagonistes són estudiants de grau i de postgrau de la Universitat Autònoma de Barcelona. El context d'anàlisi l'emmarca l'edició d'una obra en línia, el Diccionari de dubtes del català oral (DDCOR), i també l'administració d'un material de suport que acompanya els textos d'autoaprenentatge del diccionari. La comunicació revela el grau d'eficàcia del DDCOR quant a la descoberta autònoma dels accents dels textos, així com dels criteris de pronunciació que actuen (o no) en determinades paraules.
Resum: This presentation shows the results of an autonomous learning experience of the pronunciation criteria of standard Catalan language. The participants are graduate and undergraduate students of the Universitat Autònoma de Barcelona. The context of thbe analysis can be found in the edition of the online project "Diccionari de dubtes del català oral" (Dictionary of doubts in oral Catalan [DDCOR]) and also in the distribution of support material provided with the self-learning texts included in the dictionary. The presentation reveals the . degree of effectiveness of the DDCOR regarding the autonomous finding of accents in the text, as well as the correct or incorrect versions of the mentioned texts, according to the pronunciation criteria that can be applied (or not) to certain words.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Aprenentatge autònom ; Criteris de pronunciació ; Llengua catalana ; Autonomous learning ; Pronunciation criteria ; Catalan language
Publicat a: Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012) , ISSN 2385-6203

Adreça original: https://www.cidui.org/revistacidui/index.php/cidui/article/view/239


25 p, 582.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-04-03, darrera modificació el 2024-04-16



   Favorit i Compartir