Factors de l'entorn lletrat i influència en l'escriptura de l'infant
Guerra Ferrer, Laura
Salas, Naymé, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Factores del entorno letrado e influencia en la escritura del niño
Título variante: Factors of the literate environment and influence on the child's writing
Publicación: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023-2024
Resumen: El següent article constitueix una investigació per conèixer l'existència de correlació entre dues variables, l'entorn lletrat a la llar de l'infant i la seva escriptura, així com la fortalesa d'aquesta correlació. Per fer-ho, es va emprar un qüestionari proporcionat a les vint-i-tres famílies de la mostra per obtenir dades de l'entorn lletrat i unes proves d'escriptura per aconseguir dades sobre l'escriptura dels vint-i-tres infants. Les dades es van recollir al centre Institut Escola Mas Rampinyo, de titularitat pública i ubicat a Montcada i Reixac. Finalment, els resultats mostren com la relació entre les dues variables és negativa, petita i poc significativa, concloent així que hi ha altres factors que influencien aquest procés.
Resumen: El siguiente artículo constituye una investigación para conocer la existencia de correlación entre dos variables, el ambiente alfabetizado en el hogar del niño y su escritura, así como la fortaleza de esta correlación. Para ello, se distribuyó un cuestionario a las veintitrés familias de la muestra para obtener datos del entorno legal y pruebas de escritura para conseguir datos sobre la escritura de los veintitrés niños. Los datos se recogieron en el Institut Escola Mas Rampinyo, de titularidad pública, situado en Montcada i Reixac. Finalmente, los resultados muestran cómo la relación entre ambas variables es negativo, pequeño e insignificante, considerando que existen otros factores que influyen en este proceso.
Resumen: The following article constitutes an investigation to know the existence of correlation between two variables, the literate environment in the child's home and their writing, as well as the strength of this correlation. To do this, a questionnaire provided to the twenty-three families in the sample was used to obtain data from the legal environment and writing tests to obtain data on the writing of the twenty-three children. The data was collected at the publicly owned Mas Rampinyo School Institute center located in Montcada i Reixac. Finally, the results show how the relationship between both variables is negative, small and insignificant, considering that there are other factors that influence this process.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Educació Infantil [2500797]
Plan de estudios: Grau en Educació Infantil [1140]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Escriptura compartida ; Literatura ; Entorn lletrat ; Correlació ; Família ; Escritura compartida ; Entorno letrado ; Correlación ; Familia ; Shared writing ; Literature ; Literate environment ; Correlation ; Family



21 p, 548.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Educación. TFG

 Registro creado el 2024-07-15, última modificación el 2024-07-18



   Favorit i Compartir