Bilingualism and Dyslexia : A State of the Art
Corral Rosado, Lídia
Capdevila i Batet, Montserrat, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística

Imprint: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Description: 37 pag.
Abstract: This study aimed to provide state-of-the-art information on bilingualism and dyslexia to present how they coexist positively. Through reading different scientific articles addressing linguistics and neurobiology, this paper seeks to investigate how bilingualism and dyslexia co-occur and how their overlap can be positive. The thesis shows that bilingualism favours people with dyslexia as it further develops their morphological, phonological, and metalinguistic abilities-all thanks to cross-linguistic transfers.
Abstract: L'estudi té com a objectiu proporcionar informació actual sobre bilingüisme i dislèxia per demostrar que la seva coexistència és positiva. A través de la lectura d'articles científics que aborden lingüística i neurobiologia, aquest TFG pretén investigar com es produeixen el bilingüisme i la dislèxia simultàniament i com la seva superposició pot ser positiva. La tesi mostra que el bilingüisme és favorable per a les persones amb dislèxia, ja que afavoreix el desenvolupament de les seves capacitats morfològiques, fonològiques i metalingüístiques, tot gràcies a les transferències interlingüístiques.
Abstract: El estudio tiene como objetivo proporcionar información actual sobre bilingüismo y dislexia para demostrar que su coexistencia es positiva. A través de la lectura de artículos científicos que abordan lingüística y neurobiología, este TFG pretende investigar cómo se producen el bilingüismo y la dislexia simultáneamente y cómo su superposición puede ser positiva. La tesis muestra que el bilingüismo es favorable para las personas con dislexia, ya que favorece el desarrollo de sus capacidades morfológicas, fonológicas y metalingüísticas, todo gracias a las transferencias interlingüísticas.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Studies: Estudis d'Anglès i Francès [2504393]
Study plan: Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502]
Document: Treball final de grau
Subject: Dyslexia ; Bilingualism ; Multilingualism ; SLI ; Neurobiology ; Phonology ; Cross-linguistic transfer ; Advantages ; Dislèxia ; Bilingüisme ; Multilingüisme ; TEL ; Neurobiologia ; Fonologia ; Transferència interlingüística ; Avantatges ; Dislexia ; Bilingüismo ; Multilingüismo ; Neurobiología ; Fonología ; Transferencia interlingüística ; Ventajas



38 p, 590.0 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Philosophy and Letters. TFG

 Record created 2024-07-18, last modified 2024-07-21



   Favorit i Compartir