L'educació de les persones sordes, comparativa del diferents models educatius i importància de la llengua de signes
Poveda i Guardia, Hèctor
Rebollo Izquierdo, José Oscar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
| Additional title: |
La educación de las personas sordas, comparativa de los diferentes modelos educativos e importancia de la lengua de signos |
| Additional title: |
The education of deaf people, a comparison of different educational models and the importance of sign language |
| Date: |
2024 |
| Abstract: |
Existeixen dos models a l'hora d'entendre l'escolarització dels infants amb discapacitat auditiva: el bilingüe i l'inclusiu o oral. En aquest treball es pretén estudiar com els infants sords adquireixen la identitat, com és la seva integració social i les diferències que hi poden haver entre aquests dos models, tenint en compte aspectes com l'ús de la llengua de signes i la participació en la comunitat sorda. |
| Abstract: |
Existen dos modelos en la hora de entender la escolarización de los niños con discapacidad auditiva: el bilingüe y el inclusivo u oral. En este trabajo se pretende estudiar como los niños sordos adquieren la identidad, como es su integración social y las diferencias que pueden haber entre estos dos modelos, teniendo en cuenta aspectos como el uso de la lengua de signos y la participación en la comunidad sorda. |
| Abstract: |
There are two models in understanding the schooling of hearing impaired children: the bilingual and the inclusive or oral. This paper aims to study how deaf children acquire their identity, how is their social integration and the differences that may exist between these two models, taking into account aspects such as the use of sign language and participation in the deaf community. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Language: |
Català |
| Studies: |
Sociologia [5600160] |
| Study plan: |
Grau en Sociologia [1361] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Subject: |
Llengua de signes ;
Model oral ;
Bilingüisme ;
Integració social ;
Identitat ;
Cultura Sorda ;
Lengua de signos ;
Modelo oral ;
Bilingüismo ;
Integración social ;
Identidad ;
Sign language ;
Oral model ;
Bilingualism ;
Social integration ;
Identity ;
Deaf culture |
The record appears in these collections:
Research literature >
Bachelor's degree final project >
Faculty of Political Science and Sociology
Record created 2024-09-17, last modified 2024-10-11