dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
| Título variante: |
La equinoterapia como propuesta de intervención para trabajar las competencias emocionales de los niños con TEA |
| Título variante: |
Equinotherapy as an intervention proposal to work on the emotional skills of children with ASD |
| Publicación: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Resumen: |
Les persones amb el Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) presenten, entre d'altres, dificultats pel que fa a l'àmbit emocional. És per això que cal incloure pràctiques que puguin aportar millores a partir de l'educació emocional. A més, s'ha vist com les intervencions educatives assistides amb animals estan incorporant-se cada cop més en la nostra societat. A continuació, es presenta una experiència duta a terme a l'associació "Viu l'Equinoteràpia" de Cardedeu, on s'ha implementat una situació d'aprenentatge basada en les emocions primàries i la seva regulació. Aquesta pràctica ha permès fer evidents beneficis pel que fa a regular, expressar i identificar les emocions, d'un mateix i de les altres persones, durant diverses sessions d'equinoteràpia. |
| Resumen: |
Las personas con el Trastorno del Espectro Autista (TEA) presentan, entre otras, dificultades en cuanto al ámbito emocional. Es por eso que hay que incluir prácticas que puedan aportar mejoras a partir de la educación emocional. Además, se ha visto como las intervenciones educativas asistidas con animales están incorporándose cada vez más en nuestra sociedad. A continuación, se presenta una experiencia llevada a cabo en la asociación "Viu l'Equinoterapia" de Cardedeu, donde se ha implementado una situación de aprendizaje basada en las emociones primarias y su regulación. Esta práctica ha permitido hacer evidentes beneficios en cuanto a regular, expresar e identificar las emociones durante varias sesiones de equinoterapia. |
| Resumen: |
People with Autism Spectrum Disorder (ASD) present difficulties in the emotional field, among others. That is why it is necessary to include practices that can bring improvements from emotional education. In addition, it has been seen how educational interventions assisted with animals are increasingly being incorporated into our society. Next, an experience carried out in the association "Viu l'Equinoteràpia" of Cardedeu is presented, where a learning situation based on primary emotions and their regulation has been implemented. This practice has made it possible to make evident benefits in terms of regulating, expressing and identifying the emotions of oneself and others during various equinotherapy sessions. |
| Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Lengua: |
Català |
| Titulación: |
Educació Primària [2500798] |
| Plan de estudios: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Documento: |
Treball final de grau ; Text |
| Materia: |
Trastorn de l'Espectre Autista ;
Educació emocional ;
Intervencions Educatives Assistides amb Animals ;
Equinoteràpia ;
Situació d'aprenentatge ;
Trastorno del Espectro Autista ;
Educación emocional ;
Intervenciones Educatives Asistidas con Animals ;
Equinoterapia ;
Situación de aprendizaje ;
Autism Spectrum Disorder ;
Emotional Education ;
Educational Interventions Assisted with Animals ;
Equinotherapy ;
Learning situation |