Transforming gender stereotype_related conflicts into learning opportunities : An empirical research of primary school teachers' perceptions
Carbonell Jaimez, Laia
Suñé Soler, Nuria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Transformant els conflictes relacionats amb els estereotips de gènere en oportunitats d'aprenentatge : Una investigació empírica sobre les percepcions dels/les docents de primària
Título variante: Transformando los conflictos relacionados con los estereotipos de género en oportunidades de aprendizaje : Una investigación empírica sobre las percepciones de los docentes de primaria
Publicación: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Resumen: Aquest estudi té com a objectiu identificar les percepcions i pràctiques del professorat en formació i del professorat sobre els estereotips de gènere a l'educació primària a Catalunya. L'objectiu és proposar millores en la seva prevenció. Per seleccionar els participants es va utilitzar una metodologia mixta no experimental amb una tècnica de mostreig no probabilístic. Vint-i-set professors en pràctiques i trenta-un professors en pràctiques van participar en l'estudi, responent a dos qüestionaris dissenyats per recollir les dades necessàries per a la recerca. Els principals resultats van mostrar que, tot i que els participants consideraven que adreçar els estereotips de gènere a l'educació era molt important, hi havia una manca significativa de recursos educatius i de formació formal, juntament amb la forta influència de les creences familiars. Això posa de manifest la necessitat urgent d'una formació integral del professorat i d'iniciatives de compromís familiar. Les conclusions posen l'accent en la importància d'un enfocament integral i la col·laboració entre tota la comunitat educativa per promoure relacions equitatives. Les recomanacions específiques inclouen la implementació d'una formació específica de gènere per al professorat, el desenvolupament de materials i recursos educatius i una major implicació de les famílies en els processos educatius per garantir un enfocament holístic i eficaç per combatre els estereotips de gènere.
Resumen: Este estudio pretende identificar las percepciones y prácticas de los maestros en formación y de los maestros en relación con los estereotipos de género en la educación primaria en Cataluña. El objetivo es proponer mejoras en su prevención. Para seleccionar a los participantes se utilizó una metodología no experimental mixta con una técnica de muestreo no probabilístico. Veintisiete profesores en prácticas y treinta y un maestros participaron en el estudio, respondiendo a dos cuestionarios diseñados para recoger los datos necesarios para la investigación. Los principales resultados mostraron que, aunque los participantes consideraban muy importante abordar los estereotipos de género, existía una importante falta de formación formal y de recursos educativos, junto con la fuerte influencia de las creencias familiares. Esto pone de relieve la urgente necesidad de una formación integral del profesorado y de iniciativas de compromiso familiar. Las conclusiones subrayan la importancia de un enfoque global y de la colaboración de toda la comunidad educativa para promover relaciones equitativas. Las recomendaciones específicas incluyen la puesta en marcha de una formación específica sobre género para el profesorado, el desarrollo de materiales y recursos educativos y una mayor implicación de las familias en los procesos educativos para garantizar un enfoque holístico y eficaz en la lucha contra los estereotipos de género.
Resumen: This study aims to identify the perceptions and practices of teachers-in-training and teachers regarding gender stereotypes in primary education in Catalonia. The aim is to propose improvements in their prevention. A mixed non-experimental methodology with a non-probabilistic sampling technique was used to select the participants. Twenty-seven trainee teachers and thirty-one teachers took part in the study, answering two questionnaires designed to collect the data needed for the research. The main results showed that while addressing gender stereotypes was considered highly important by the participants, there was a significant lack of formal training and educational resources, coupled with the strong influence of family beliefs. This highlights the urgent need for comprehensive teacher training and family engagement initiatives. The conclusions emphasise the importance of a comprehensive approach and collaboration across the educational community to promote equitable relationships. Specific recommendations include the implementation of specific gender training for teachers, the development of educational materials and resources, and the increased involvement of families in educational processes to ensure a holistic and effective approach to combating gender stereotypes.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Titulación: Educació Primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [1140]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Estereotips de gènere ; Educació primària ; Igualtat de gènere ; Coeducació ; Mestres en formació ; Mestres ; Qüestionaris ; Formació de mestres ; Estereotipos de género ; Educación primaria ; Igualdad de género ; Coeducación ; Maestros en formación ; Maestros ; Cuestionarios ; Formación de maestros ; Gender stereotypes ; Primary education ; Gender equality ; Coeducation ; Teachers-in-training ; Teachers ; Questionnaires ; Teacher training



45 p, 783.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Educación. TFG

 Registro creado el 2024-09-23, última modificación el 2024-09-27



   Favorit i Compartir