dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
| Título variante: |
El uso del código de colores en el proceso de aprendizaje de la lectoescritura musical i en el fomento del trabajo autónomo |
| Título variante: |
The use of color-coded notation in the musical literacy learning process and autonomous learning enhancing |
| Publicación: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Resumen: |
Aquest Treball de Fi de Grau es basa en una proposta dins la modalitat d'Aprenentatge Servei (ApS) en col·laboració amb l'escola pública Doctor Ferrer d'Artés. Neix de la necessitat de potenciar el treball autònom a l'aula de música, per tal que els infants puguin treballar la lectoescriptura musical mitjançant la pràctica instrumental, fent ús del codi de colors. Per tal de donar resposta a la necessitat detectada, es planteja una proposta d'incorporació de la pràctica musical adaptada al codi de colors com a facilitadora del treball autònom. La proposta dissenyada i implementada utilitza les caixes d'aprenentatge com a recurs per assolir aquest objectiu. A partir de la intervenció, s'ha analitzat quines són les implicacions d'utilitzar aquest codi en la realització de treball autònom, així com el seu ús en el procés d'aprenentatge de la lectoescriptura musical. Les evidències extretes dels resultats de la intervenció, mostren que el codi de colors sí que es pot considerar un element facilitador del treball autònom a l'aula de música, però que es tracta d'un recurs que ha de ser només una etapa del procés d'aprenentatge de la lectoescriptura musical. |
| Resumen: |
Este Trabajo de Fin de Grado está basado en una propuesta dentro de la modalidad de Aprendizaje Servicio (ApS) en colaboración con la escuela pública Doctor Ferrer de Artés. Nace de la necesidad de potenciar el trabajo autónomo en el aula de música, para que los alumnos puedan trabajar la lectoescritura musical mediante la práctica instrumental, usando el código de colores. Para dar respuesta a la necesidad detectada, se plantea una propuesta de incorporación de la práctica musical adaptada al código de colores como facilitadora del trabajo autónomo. La propuesta diseñada e implementada utiliza las cajas de aprendizaje como recurso para lograr este objetivo. A partir de la intervención, se ha analizado cuáles son las implicaciones de utilizar este código en la realización de trabajo autónomo, así como su uso en el proceso de aprendizaje de la lectoescritura musical. Las evidencias extraídas de los resultados de la intervención, muestran que el código de colores sí que se puede considerar un elemento facilitador del trabajo autónomo en el aula de música, pero que se trata de un recurso que tiene que ser solo una etapa del proceso de aprendizaje de la lectoescritura musical. |
| Resumen: |
This Final Degree Project is based on a proposal within the Service Learning (SL) modality in collaboration with Artés' public school Doctor Ferrer. It arises from the need to enhance autonomous work in the music classroom so children can work on musical literacy through instrumental practice using color-coded notation. To address the identified need, a proposal is made to incorporate musical practice adapted to color-coded notation as a facilitator of autonomous work. The designed and implemented proposal uses learning boxes as a resource to achieve this objective. Following the intervention, the implications of using this code for autonomous work and its use in the process of learning musical literacy have been analyzed. The evidence extracted from the results of the intervention shows that color-coded notation can indeed be considered a facilitator of autonomous work in the music classroom, but it should be only a stage in the process of learning musical literacy. |
| Nota: |
Treball de Fi de Grau amb metodologia d'Aprenentatge Servei (ApS) |
| Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Lengua: |
Català |
| Titulación: |
Educació Primària [2500798] |
| Plan de estudios: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Documento: |
Treball final de grau ; Text |
| Materia: |
Codi de colors ;
Notació musical ;
Treball autònom ;
Lectoescriptura musical ;
Pràctica instrumental ;
Caixes d'aprenentatge ;
Código de colores ;
Notación musical ;
Trabajo autónomo ;
Lectoescritura musical ;
Práctica instrumental ;
Cajas de aprendizaje ;
Color-coded notation ;
Musical notation ;
Autonomous work ;
Musical literacy ;
Instrumental practice ;
Learning boxes |