Les escoles de minyons a l'edat Moderna
Camprubí, Xevi 1965- (Universitat Autònoma de Barcelona)

Publicación: Barcelona : Arxiu Provincial de l'Escola Pia de Catalunya, 2024
Resumen: A l'època Moderna les ciutats i viles de Catalunya van desenvolupar un sistema educatiu públic que tenia com a objectiu ensenyar a llegir, escriure i comptar als nens petits. Aquestes capacitats eren considerades bàsiques per a l'exercici de moltes activitats econòmiques i, a més, facilitaven la comprensió de les ordres i instruccions donades per les autoritats; és a dir, contribuïen a la governabilitat.
Resumen: En la era moderna las ciudades y pueblos de Catalunya desarrollaron un sistema educativo público que tenía como objetivo enseñar a leer, escribir y contar a los niños pequeños. Estas capacidades eran consideradas básicas para el ejercicio de muchas actividades económicas y, además, facilitaban la comprensión de las órdenes y instrucciones dadas por las autoridades; es decir, contribuían a la gobernabilidad.
Derechos: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Lengua: Català
Documento: Capítol de llibre ; recerca ; Versió publicada
Materia: Ensenyament públic ; Alfabetització ; Minyons ; Catalunya ; Educación pública ; Alfabetización ; Niños
Publicado en: Actes de la I Jornada de Recerca de l'Escola Pia de Catalunya. Moià, 20 de maig de 2023, 2023, p. 13-31, ISBN 978-84-7278-646-2



22 p, 523.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Libros y colecciones > Capítulos de libros

 Registro creado el 2024-10-15, última modificación el 2025-05-17



   Favorit i Compartir