Marketing digital impulsado por el UGC : un analisis de la campaña de Zara x Barbie en TikTok
Arderiu Pujadas, Clàudia
Lacalle Zalduendo, María Rosario, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: Marketing digital impulsat per l'UGC : un anàlisi de la campanya de Zara x Barbie a TikTok
Título variante: UGC-Driven digital marketing : an analysis of the Zara x Barbie aampaign on TikTok
Fecha: 2024
Descripción: 110 pag.
Resumen: En el present treball s'analitza la transformació del màrqueting digital actual, amb un enfocament particular en la plataforma de TikTok, i el seu impacte en la col·laboració entre Zara i Barbie al juliol de 2023. D'aquesta manera, s'estudia el contingut generat pels usuaris (UGC) referent a la col·laboració entre ambdues marques. Mitjançant l'anàlisi de l'UGC, s'avalua l'eficàcia de la plataforma i es considera la seva capacitat d'integració en moviments culturals a traves de les comunitats en la xarxa. Per tant, s'estudia de quina manera la col·laboració amb l'UGC potencia l'èxit de les campanyes publicitàries en TikTok.
Resumen: En el presente trabajo se analiza la transformación del marketing digital actual, con un enfoque particular en la plataforma de TikTok, y su impacto en la colaboración entre Zara y Barbie en julio de 2023. De esta forma, se estudia el contenido generado por los usuarios (UGC) referente a la colaboración entre ambas marcas. Mediante el análisis del UGC, se evalúa la eficacia de la plataforma y se considera su capacidad de integración en movimientos culturales a traves de las comunidades en la red. Por ende, se estudia de que manera la colaboración con el UGC potencia el éxito de las campanas publicitarias en TikTok.
Resumen: This paper analyzes the transformation of current digital marketing, with a particular focus on the TikTok platform, and its impact on the collaboration between Zara and Barbie in July 2023. In this way, the user-generated content (UGC) related to the collaboration between both brands is studied. Through the analysis of UGC, the effectiveness of the platform is assessed, and its capacity to integrate into cultural movements through online communities is considered. Therefore, the study explores how collaboration with UGC enhances the success of advertising campaigns on TikTok.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Lengua: Castellà
Titulación: Periodisme [2501933]
Plan de estudios: Grau en Periodisme [1432]
Documento: Treball final de grau
Materia: Periodisme ; Màrqueting digital ; Contingut Generat pels Usuaris ; Xarxes socials en línia ; TikTok ; Influencer ; Zara ; Barbie ; Campanya publicitària



110 p, 31.6 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Comunicación. TFG

 Registro creado el 2024-11-11, última modificación el 2024-11-17



   Favorit i Compartir