Técnicas de gamificación y digitalización en los museos
Staicu Berceanu, Rebeca Maria
Maas Olives, Marcel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Additional title: Tècniques de gamificació i digitalització als museus
Additional title: Gamification and digitalization techniques in museums
Date: 2024
Description: 60 pag.
Abstract: Este proyecto propone aumentar las visitas a los museos mediante técnicas que gamificación y digitalización. Gracias a una aplicación que combina los cuestionarios con la realidad virtual en las exposiciones del museo, se quiere combatir la disminución de visitas y la fatiga museal. También se destaca la necesidad de adaptación de los museos a la era digital actual y ofrecer experiencias más atractivas mediante la interactividad. De esta forma, la relación entre los museos y los visitantes se ve redefinida usando la gamificación como una herramienta clave en este proceso.
Abstract: Aquest projecte proposa augmentar les visites als museus mitjançant tècniques que gamificació i digitalització. Gràcies a una aplicació que combina els qüestionaris amb la realitat virtual a les exposicions del museu, es vol combatre la disminució de visites i la fatiga museal. També cal destacar la necessitat d'adaptació dels museus a l'era digital actual i oferir experiències més atractives mitjançant la interactivitat. D'aquesta manera, la relació entre els museus i els visitants es veu redefinida usant la gamificació com a eina clau en aquest procés.
Abstract: This project proposes to increase visits to museums through gamification and digitalization techniques. Thanks to an application that combines questionnaires with virtual reality in museum exhibitions, we want to combat the decrease in visits and museum fatigue. The need for museums to adapt to the current digital age and offer more attractive experiences through interactivity is also highlighted. In this way, the relationship between museums and visitors is redefined using gamification as a key tool in this process.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Comunicació Interactiva [2503873]
Study plan: Grau en Comunicació Interactiva [1423]
Document: Treball final de grau
Subject: Gamificació ; Museus ; Digitalització ; Aplicación ; Experiencia interactiva ; Comunicació Interactiva



60 p, 1.4 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Communication Studies. TFG

 Record created 2024-11-26, last modified 2024-12-01



   Favorit i Compartir