Nanopartícules d'hidròxid càlcic per la millora de la conservació del patrimoni paleontològic
Marín-Ortega, Silvia (Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya)
Iglesias-Campos, Manuel Ángel (Universitat de Barcelona. Departament d'Arts i Conservació-Restauració)
Calvo Torras, Ma. de los Ángeles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)

Additional title: Nanopartículas de hidróxido cálcico para la mejora de la conservación del patrimonio paleontológico
Date: 2025
Abstract: Els ossos fòssils formen part del patrimoni paleontològic i s'ha de garantir, per tant, la seva conservació. Un nou estudi proposa un mètode de consolidació inorgànica d'ossos fòssils inspirat en la seva naturalesa mineral i basat en la inducció de nanopartícules d'hidròxid de calci sobre fragments de Cheirogaster richardi del jaciment de Can Mata, Hostalets de Pierola.
Abstract: Los huesos fósiles forman parte del patrimonio paleontológico y se ha de garantizar, por tanto, su conservación. Un nuevo estudio propone un método de consolidación inorgánica de huesos fósiles inspirado en su naturaleza mineral y basado en la inducción de nanopartículas de hidróxido cálcico sobre fragmentos de Cheirogaster richardi del yacimiento de Can Mata, Hostalets de Pierola.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català i Castellà
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Published in: UAB divulga, Gener 2025, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 873.4 KB

Español
2 p, 873.4 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > UAB Divulga
Articles > Dissemination

 Record created 2025-01-13, last modified 2025-02-09



   Favorit i Compartir