Comparative analysis of the broadcaster's Twitter strategies of the highest-rated British and Spanish TV series
Navarro, Celina 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Delgado, Matilde 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Paz, Elisa 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
García-Muñoz, Núria 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Mendoza, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona)
| Fecha: |
2021 |
| Resumen: |
The current interrelation between social media and the audio-visual industry has required traditional broadcasters to extend their programming strategies outside the box. TV fiction is a suitable genre to test new forms of audience loyalty, which is essential in a highly competitive environment. In this article, we present results regarding the actions of the industry through a content analysis of the official Twitter profiles of the most-watched series in Spain and the United Kingdom. We conclude that both market strategies revolve around the linear broadcast. However, Spanish channels are more aggressive in their actions to stimulate social conversation. |
| Ayudas: |
Agencia Estatal de Investigación PGC2018-094863-B-100
|
| Derechos: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.  |
| Lengua: |
Anglès |
| Documento: |
Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar |
| Materia: |
Social television ;
Twitter ;
TV fiction |
| Publicado en: |
Catalan Journal of Communication & Cultural Studies, Vol. 13 Núm. 1 (2021) , p. 101-119, ISSN 1757-1901 |
DOI: 10.1386/cjcs_00041_1
El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación >
Documentos de los grupos de investigación de la UAB >
Centros y grupos de investigación (producción científica) >
Ciencias sociales y jurídicas >
GRISS (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi / Grupo de Investigación en Imagen, Sonido y Síntesis)Artículos >
Artículos de investigaciónArtículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2025-01-30, última modificación el 2025-04-12