Google Scholar: citas,
QOFormulación : Una aplicació gamificada per a l'ensenyament de la formulació en química orgànica
Heras Paniagua, Carlos (Institut Escola del Treball)
Jiménez Valverde, Gregorio

Título variante: QOFormulación : A gamified app for teaching orgànic chemistry formulation
Título variante: QOFormulación : Una aplicación gamificada para la enseñanza de la formulación en química orgànica
Fecha: 2025
Resumen: La formulació en química orgànica sovint es percep com un repte per a l'alumnat. QOFormulación és una aplicació educativa gratuïta, disponible a Google Play Store, que introdueix la gamificació com a estratègia per fer aquest procés més accessible, atractiu i efectiu. Mitjançant nivells progressius, activitats interactives i retroalimentació immediata, l'app fomenta un aprenentatge actiu i personalitzat. L'estructura pedagògica inclou introduccions teòriques breus, exemples detallats i tres tipus d'exercicis, tot facilitant la consolidació dels coneixements. Disponible en diversos idiomes, permet arribar a estudiants de diferents orígens lingüístics. A més, QOFormulación proporciona eines per a docents, com la creació de classes virtuals i el seguiment del progrés dels estudiants, adaptant-se tant a necessitats individuals com grupals.
Resumen: Formulation in organic chemistry is often perceived as a challenge for students. QOFormulación is a free educational application, available on the Google Play Store, that introduces gamification as a strategy to make this process more accessible, attractive and effective. Through progressive levels, interactive activities and immediate feedback, the app encourages active and personalized learning. The pedagogical structure includes brief theoretical introductions, detailed examples and three types of exercises, facilitating the consolidation of knowledge. Available in several languages, it allows reaching students from different linguistic backgrounds. In addition, QOFormulación provides tools for teachers, such as the creation of virtual classes and monitoring student progress, adapting to both individual and group needs.
Resumen: La formulación en química orgánica se percibe a menudo como un reto para el alumnado. QOFormulación es una aplicación educativa gratuita, disponible en Google Play Store, que introduce la gamificación como estrategia para realizar este proceso más accesible, atractivo y efectivo. Mediante niveles progresivos, actividades interactivas y retroalimentación inmediata, la app fomenta un aprendizaje activo y personalizado. La estructura pedagógica incluye breves introducciones teóricas, ejemplos detallados y tres tipos de ejercicios, facilitando la consolidación de los conocimientos. Disponible en varios idiomas, permite llegar a estudiantes de distintos orígenes lingüísticos. Además, QOFormulación proporciona herramientas para docentes, como la creación de clases virtuales y el seguimiento del progreso de los estudiantes, adaptándose tanto a necesidades individuales como grupales.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Gamificació ; Formulació ; Química orgànica ; Tecnologia educativa ; Aprenentatge actiu ; Aplicació ; Gamificación ; Formulación ; Química orgánica ; Tecnología educativa ; Aprendizaje activo ; Aplicación ; Gamification ; Formulation ; Organic chemistry ; Educational technology ; Active learning ; Application
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 49 (2025) , p. 20-33 (Experiències didàctiques i treballs pràctics) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n49-heras-jimenez
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/n49-heras-jimenez
DOI: 10.5565/rev/ciencies.522


14 p, 1.0 MB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2025-02-11, última modificación el 2025-06-10



   Favorit i Compartir