Web of Science: 5 citations, Google Scholar: citations
Inclusion of Immigrant Girls and Beliefs of Physical Education Teachers
Nieva, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Lleixà Arribas, Teresa (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctiques Aplicades)

Additional title: Inclusió de les nenes immigrants i creences del professorat d'educació física
Additional title: Inclusión de las niñas inmigrantes y creencias del profesorado de educación física
Date: 2018
Abstract: This research identifies and explores the perceptions of physical education teachers concerning the features of participation by female immigrant students and the strategies used to motivate them together with expectations about their motor performance. The study population is physical education teachers at state primary schools in the county of El Baix Llobregat in Barcelona province. The instrument used was a questionnaire with a response from 87 teachers in a stratified sample of the 30 towns in the county. The results suggest that the participation and inclusion of immigrant girls in physical education is not seen as a problematic issue. However, some of the teachers report lower participation rates for these girls and ascribe it to the type of activities done or the group of students they share the session with. The conclusions suggest that the role of physical education teachers is important inasmuch as greater engagement with these girls fosters their motivation and interest in both physical education sessions and also outside school hours.
Abstract: La present recerca té com a objectiu identificar i analitzar les percepcions del professorat d'educació física sobre les característiques de la participació de l'alumnat femení immigrant i les estratègies utilitzades per a la seva motivació, així com les expectatives sobre el seu rendiment motor. La població de l'estudi és el professorat d'educació física dels centres educatius de primària públics de la comarca del Baix Llobregat (Barcelona). L'instrument utilitzat ha estat el qüestionari, obtenint una participació de 87 docents, a partir d'una mostra estratificada dels 30 municipis d'aquesta comarca. Els resultats indiquen que la participació i inclusió de les nenes immigrants en educació física no s'assenyala com una qüestió problemàtica. No obstant això, una part del professorat reporta una menor participació d'aquestes noies i ho atribueix a la tipologia d'activitats o al grup d'alumnat amb el qual comparteixen la sessió. Les conclusions mostren que és important el paper del professorat d'educació física en el sentit que un major acostament cap a elles afavoreix la seva motivació i interès, tant en les sessions d'educació física com fora de l'horari escolar.
Abstract: La presente investigación tiene como objetivo identificar y analizar las percepciones del profesorado de educación física sobre las características de la participación del alumnado femenino inmigrante y las estrategias utilizadas para su motivación, así como las expectativas sobre su rendimiento motor. La población del estudio es el profesorado de educación física de los centros educativos de primaria públicos de la comarca de El Baix Llobregat (Barcelona). El instrumento utilizado ha sido el cuestionario, obteniendo una participación de 87 docentes, a partir de una muestra estratificada de los 30 municipios de esta comarca. Los resultados indican que la participación e inclusión de las niñas inmigrantes en educación física no se señala como una cuestión problemática. Sin embargo, una parte del profesorado reporta una menor participación de estas chicas y lo atribuye a la tipología de actividades o al grupo de alumnado con el que comparten la sesión. Las conclusiones muestran que es importante el papel del profesorado de educación física en el sentido de que un mayor acercamiento hacia estas chicas favorece su motivación e interés, tanto en las sesiones de educación física como fuera del horario lectivo.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès, català, castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Physical education ; Inclusion ; Female immigrant students ; Teacher thinking ; Educació física ; Inclusió ; Alumnat femení immigrant ; Pensament del professorat ; Educación física ; Inclusión ; Alumnado femenino inmigrante ; Pensamiento del profesorado
Published in: Apunts. Educació física i esports, Núm. 134 (2018) , p. 69-83, ISSN 2014-0983

DOI: 10.5672/apunts.2014-0983.es.(2018/4).134.05


English/Català
15 p, 567.5 KB

English/Español
15 p, 569.8 KB

The record appears in these collections:
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2025-02-19, last modified 2025-07-08



   Favorit i Compartir