Web of Science: 1 citas, Scopus: 2 citas, Google Scholar: citas
Exploring the role of assumptions in mathematical modeling teacher training using Fermi problems
Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ärlebäck, Jonas Bergman (Linköping University)

Publicación: Springer Nature, 2025
Descripción: 16 pàg.
Resumen: This study explores the assumptions made by pre-service primary teachers during mathematical modeling activities using Fermi problems. While mathematical modeling is emphasized in curricula worldwide, little attention has been given to how teachers can effectively support students in making the necessary assumptions to solve these problems. This research addresses this gap by analyzing 100 Fermi Problem Activity Templates produced by 35 pairs of pre-service teachers, focusing on the assumptions made during model formulation, mathematical processing, and strategic choices. Results reveal participants' challenges in identifying key quantities and constructing coherent models, particularly in distant and complex contexts. While accessible activities like guesstimation and data searching dominate, strategic decisions like experimentation and statistical polling remain underutilized. Findings highlight the potential of FPATs in teacher training to foster modeling competencies and address contextual problem-solving skills.
Ayudas: Agencia Estatal de Investigación PID2021-126707NB-I00
Agencia Estatal de Investigación EDU201784377-R
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2021/SGR-00159
Nota: Altres ajuts: acords transformatius de la UAB
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Mathematical modeling ; Fermi problems ; Teacher training ; Modelització matemàtica ; Formació de mestres
Publicado en: ZDM (Berlin), ( March 2025) , ISSN 1863-9704

DOI: 10.1007/s11858-025-01677-0


16 p, 1.4 MB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2025-03-27, última modificación el 2025-05-22



   Favorit i Compartir