| Data: |
2025 |
| Descripció: |
100 pàg. |
| Resum: |
The FLeD (Learning Design for Flexible Education) project aims to support higher education institutions in designing flexible, inclusive, and digitally-enhanced learning environments. With a focus on improving flipped learning (FL) models, the project provides educators with effective resources, including learning design patterns (LDPs), a digital toolkit, and guidelines for inclusive teaching. These tools help teachers create adaptable learning experiences that foster active student engagement, self-regulation, and collaboration. This Handbook presents the main results regarding effectiveness in flipped and flexible education, along with primary recommendations for practitioners and institutions to adopt flexible education. |
| Ajuts: |
European Commission 2022-1-ES01-KA220-HED-000085250
|
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
| Llengua: |
Anglès |
| Col·lecció: |
FLeD project |
| Document: |
Objecte d'aprenentatge ; divulgació ; Versió publicada |
| Matèria: |
Effectiveness ;
Flipped learning ;
Flexible education |