| Título variante: |
Book Review. Policy and Practice for Multilingual Educational Settings : Comparisons across Contexts, by Siv Björklund y Mikaela Björklund |
| Título variante: |
Ressenya. Policy and Practice for Multilingual Educational Settings : Comparisons across Contexts, per Siv Björklund y Mikaela Björklund |
| Título variante: |
Critique de livre. Policy and Practice for Multilingual Educational Settings : Comparisons across Contexts, per Siv Björklund y Mikaela Björklund |
| Fecha: |
2025 |
| Resumen: |
Obra ressenyada: Siv BJORKLUND y Mikaela BJORKLUND, Policy and Practice for Multilingual Educational Settings: Comparisons across Contexts. Bristol: MULTILINGUAL MATTERS, 2023. ISBN 978-1-80041-299-6. |
| Resumen: |
La obra Policy and Practice for Multilingual Educational Settings: Comparisons across Contexts es un compendio de estudios sobre el multilingüismo en la educación desde una perspectiva interdisciplinaria y comparativa. Analiza políticas lingüísticas en países como Canadá, Suecia y Noruega, y la influencia que tienen en la enseñanza de lenguas minoritarias. Se examinan las políticas nacionales, la formación docente y la identidad lingüística de los estudiantes. Con estudios de caso basados en datos empíricos, la obra ofrece una visión integral sobre los retos y las oportunidades del multilingüismo en la educación, destacando la importancia del enfoque comparativo y el papel del currículo en la percepción y enseñanza de las lenguas. |
| Resumen: |
L'obra Policy and Practice for Multilingual Educational Settings: Comparisons across Contexts és un compendi d'estudis sobre el multilingüisme en l'educació des d'una perspectiva interdisciplinària i comparativa. Analitza les polítiques lingüístiques en països com Canadà, Suècia i Noruega, i la influència que tenen en l'ensenyament de les llengües minoritàries. S'examinen les polítiques nacionals, la formació docent i la identitat lingüística dels estudiants. Amb estudis de cas basats en dades empíriques, l'obra ofereix una visió integral sobre els reptes i les oportunitats del multilingüisme en l'educació, destacant la importància de l'enfocament comparatiu i el paper del currículum en la percepció i l'ensenyament de les llengües. |
| Resumen: |
The book Policy and Practice for Multilingual Educational Settings: Comparisons across Contexts is a collection of studies on multilingualism in education from an interdisciplinary and comparative perspective. It analyzes language policies in countries such as Canada, Sweden, and Norway, and their influence on the teaching of minority languages. National policies, teacher training, and students' linguistic identity are examined. With case studies based on empirical data, the book provides a comprehensive view of the challenges and opportunities of multilingualism in education, highlighting the importance of the comparative approach and the role of the curriculum in language perception and teaching. |
| Resumen: |
L'ouvrage Policy and Practice for Multilingual Educational Settings: Comparisons across Contexts est un recueil d'études sur le multilinguisme dans l'éducation, adopté sous une perspective interdisciplinaire et comparative. Il analyse les politiques linguistiques dans des pays tels que le Canada, la Suède et la Norvège, ainsi que leur influence sur l'enseignement des langues minoritaires. Les politiques nationales, la formation des enseignants et l'identité linguistique des étudiants sont examinées. Grâce à des études de cas basées sur des données empiriques, l'ouvrage offre une vision globale des défis et des opportunités du multilinguisme dans l'éducation, en soulignant l'importance de l'approche comparative et le rôle du programme scolaire dans la perception et l'enseignement des langues. |
| Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
| Lengua: |
Castellà |
| Documento: |
Ressenya ; recerca ; Versió publicada |
| Publicado en: |
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 18 Núm. 2 (2025) , art. e1355 (Book Reviews) , ISSN 2013-6196 |